لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۰

تساوی بدون گل ايران در برابر استراليا


ایران در خانه خود در برابر استرالیا متوقف شد
ایران در خانه خود در برابر استرالیا متوقف شد

تيم ملی فوتبال اميد ايران در يک هوای سرد و با استقبال اندک تماشاگران، در نخستين مسابقه در راه المپيک ۲۰۰۸ پکن درورزشگاه آزادی، صفر برصفر در برابر استراليا متوقف شد.


اين بازی سرد و کم حادثه حدود دو هزار تماشاگر داشت . تيم ايران در نيمه نخست بازی به نسبت بهتری داشت و دو فرصت گلزنی در ابتدای بازی را با بی دقتی مهاجمانش از دست داد . در اين لحظه ها تيم ميزبان چند حمله خطرناک روی حرکت های حسين کعبی و مهرداد اولادی روی دروازه استراليا انجام داد، اما قدرت تمام کنندگی وجود نداشت .


سرد تر از هوا


در نيمه دوم بازی متعادل و برای دو دروازه بی خطر بود . اين بازی به قضاوت وليد عبداله از قطر و از گروه چهارم مسابقات مقدماتی برگزار شد.


داور قطری، در اين بازی به مهرداد پولادی و حسين کعبی از ايران و برونز، بروکسهام و گريفين از استراليا اخطار داد.


۱۲ تيم صعود کننده به مرحله دوم، در سه گروه چهار تيمی از ۲۲ اوت تا ۲۱ نوامبر آينده بار ديگر به صورت مسابقه های رفت و برگشتی با هم بازی می کنند تا تيم برتر هر گروه روانه بازي های ۲۰۰۸ شود

تيم ايران: سوشا مکانی، ابراهيم کريمی، عليرضا نظيف کار، علی حمودی، محسن حميدی، اميدرضا روانخواه ( از دقيقه ۸۹ محمد اسماعيل نظری)، حسين کعبی ( کاپيتن )، ميلاد می داودی ( از دقيقه ۷۵ نادر احمدی)، مهرداد پولادی، عادل کلاه کج و مهرداد اولادی ( ار دقيقه ۶۶ شهرام گودرزی)


تيم استراليا: دنی ووکوويچ، ترنت مک لنان ( از دقيقه ۶۸ بن گريفين)، آدريان ليجر، مارک ميليگان، توپو استانلی، ليت بروکسهام، مارک بريج، ديويد ويليامز ( از دقيقه ۸۱ داريو ويدويچ)، کريستين سارلکينز، ليتون برونز ( از دقيقه ۶۹ نيک وراد) و بروس جينز.


بگوويچ : از بازی بسيار خوب بازيکنانم تشکر می کنم


وينگو بگوويچ سر مربی کروآت تيم ملی اميد ايران گفت: «از بازيکنانم به دليل بازی بسيار خوبی که داشتند، متشکرم. تنها سه، چهار بازيکن تيم ايران سابقه‌ بازی بين‌المللی داشتند و بقيه اولين بازی رسمی شان بود.»


او افزود:«در نيمه‌ نخست ما به طور کامل تيم برتر ميدان بوديم و سه موقعيت مسلم گلزنی را از دست داديم. اما در نيمه‌ دوم طراوات نيمه‌ اول را به ويژه در خط حمله نداشتيم . در مجموع تيم ما سزاوار پيروزی
بود.»


بگوويچ دليل بازی ضعيف اولادی و کعبی را دوری آنان از رقابت های باشگاهی عنوان کرد . اما در مجموع اين دو به ويژه کعبی را تاييد کرد و او را بازيکنی کليدی برای تيم اميد دانست .


سرمربی تيم اميد با اشاره به اين که استراليا قوی ترين تيم حاضر در اين گروه است، با اميد واری به مسابقه های آينده نگريست، اما با دعوت به همياری وحمايت عاشقان فوتبال و حضور تماشاگران در آزادی، به استقبال سرد از اين مسابقه پس از روند ناخوشايند روز فوتبال ايران، اشاره ضمنی داشت .


اما او در اين مورد صحبتی نکرد که پيش از مسابقه گفته بود استراليا را غافلگير و شگفت زده خواهد کرد .


رابرت بان، سرمربی تيم المپيک استراليا در پايان بازی ضمن اظهار رضايت از بازيکنان تيمش، اظهار کرد که آنان هنوز با شرايط تهران تطابق پيدا نکرده بودند.


بان گفت که تيمش بايد يک روز زود تر به ايران می آمد. او نحوه بازی تيمش را در نيمه دوم، بهتر و از نتيجه به دست آمده اظهاررضايت کرد.


ديدگاه سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا


پيش از مسابقه تيم های فوتبال المپيک ايران و استراليا، سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا با عنوان« در دور دوم رقابت های مقدماتی المپيک توپخانه های سنگين به حرکت در می آيند»، نوشت که در اين دور ۲۴ تيم آسيايی رقابت های فوتبال المپيک ۲۰۰۸ پکن را آغاز می کنند .


اين تيم ها در شش گروه چهار تيمی به صورت رفت و برگشت تا روز ششم ژوئن آينده با يکديگر مسابقه می دهند تا از هر گروه دو تيم برتر به دور آخر اين رقابت ها راه يابند.


۱۲ تيم صعود کننده به اين مرحله در سه گروه چهار تيمی از ۲۲ اوت تا ۲۱ نوامبر آينده بار ديگر به صورت مسابقه های رفت و برگشتی با هم بازی می کنند تا تيم برتر هر گروه روانه بازي های ۲۰۰۸ شود .


چين به دليل ميزبانی از انجام مسابقه های مقدماتی معاف است و به صورت خود به خود به المپيک راه می آيد .


در اين گزارش پس از اشاره به مسابقه تيم های عراق و هند در زمين بی طرف ورزشگاه ملک عبدالله امان، اردن، و اين که عراق در ميان شگفتی همگان در المپيک ۲۰۰۴ آتن با شکست يک بر صفر از ايتاليا، به مقام چهارم رسيد، به مسابقه مهم ديگر می پردازد که در گروه « د » انجام می شود : مسابقه ايران با استراليا . در اين مسابقه، استراليا تيمی است که تا مرحله يکچهارم پايانی المپيک آتن پيش رفت .


به نوشته اين سايت، استراليا در«مسابقه روز» به پيکار رقيب اصلی اش ايران در ورزشگاه آزادی تهران می رود . جايی که تيم استراليا به رهبری رابرت بان ( سر مربی تيم استراليا ) از لحظه ورود در سپيده دم سه شنبه شاهد بارش برف بوده است .


آقای بان در مورد هوای يخبندان پيش از مسابقه گفت: «اين هوای سرد همه چيز را مشکل خواهد کرد . من تيم ايران را به راستی نمی شناسم، زيرا من کارم را به تازگی شروع کرده ام . من تنها می دانم که ايران يکی از تيم های بزرگ آسيا است .»


در ادامه اين مطلب آمده است : خط حمله ايران را حسين کعبی باتحربه رهبری خواهد کرد و از حمايت بازيکنان پرتحرکی چون عادل کلاه کج و مهرداد اولادی برخوردار خواهند بود .


از قول وينکو بگوويچ، سرمربی تيم ايران آمده است: « ما استراليا را در آزادی شگفت زده خواهيم کرد . من به شور و شوق بازيکنانم تکيه می کنم.»


در مسابقه ديگر اين گروه تيم عربستان سعودی مهمان تيم اردن در وزشگاه بين المللی امان است .


XS
SM
MD
LG