لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۳

انفجار خودروی بمبگذاری شده در عراق« ۱۷ کشته » برجای گذاشت


در انفجار يک خودروی بمبگذاری شده در نزديکی مسجد شيعيان در شهر حله در جنوب بغداد ۱۷ کشته برجای گذاشت.

پليس عراق می گويد: اين انفجار عصر روز جمعه در پارکينگ مسجدی که مردم برای شرکت در مراسم سوگواری در آن حضور داشتند رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، ۴۱ نفر در اين انفجار زخمی شده اند.شهر حله در شهر ۹۵ کيلومتری جنوب بغداد قرار داده است.

روز پنجشنبه يک مهاجم انتحاری خودروی بمبگذاری شده ای در نزديکی بانکی در شهر کروک که نيروهای پليس برای دريافت حقوق خود روبروی آن به صف ايستاده بودند، منفجر کرد. اين حادثه به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن دستکم ۶۰ نفر ديگر انجاميد.

Car Bomb Targets Police Officers In Kirkuk
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:50 0:00



به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس سرحت قادر ، سخنگوی پليس کرکوک گفت در اين انفجار يک غير نظامی و يک نيروی پليس کشته شدند و بيشتر زخمی ها هم از نيروهای پليس بودند.

به گفته او سرهنگ سلام زنگنا از مسئولن امنيتی است که در اثر شدت جراحات، در بيمارستان کروک جان خود را از دست داد.

صادق مروان از نيروهای پليس زخمی شده در انفجار که در بيمارستان بستری است، درباره انفجار گفت: «فرزندانم منتظرم هستند تا با حقوق به خانه برگردم و برای آن ها کيف مدرسه و لوازم التحرير بخرم اما به جای آن خبر ناراحت کننده ای درباره من دريافت خواهند کرد.»

صادق که هنگام انفجار، در صف دريافت حقوق روبروی در اصلی بانک ايستاده بود افزود :«اين تروريست ها ميان نظاميان و افراد غير نظامی فرق نمی گذارند.»

کرکوک ۲۹۰ کيلومتری شمال بغداد پايتخت عراق واقع است. اين شهر نفت خيز از سالها پيش محل تنش ميان اقوام کرد، عرب سنی مذهب و ترکمن ها بود که همگی خود را صاحب حق در شهر می دانند.

معمولا مسولان امنيتی در سراسر عراق در معرض حملات گروه های شبه نظامی قرار می گيرند. اين گروه ها مسئولان نظامی را متهم به همکاری با آمريکا می کنند. افزايش حملات عليه نيروهای امنيتی عراق از سوی گروه های تندرو نشان از ادامه ضعف نيروهای عراقی در تامين کامل امنيت دارد. اين حملات در آستانه خروج نيروهای آمريکايی از عراق تا پايان سال جاری ميلادی صورت می گیرد.

مسئولان عراقی پنجشبه از کشته شدن يک افسر پليس به دست موتور سواران مسلح در بغداد خبر دادند.

پليس و منابع پزشکی همچنين خبر دادند که پنجشنبه يکی از کارمندان تلويزوين دولتی عراق در اثر جراحات وارده از شليک گلوله توسط افراد مسلح ناشناس، جان خود را از دست داد. اين کارمند چهارشنبه مورد حمله قرار گرفت.

از سويی ديگر زياد الذرب نماينده پارلمان عراق به عنوان نامزد تصدی وزارت برق عراق به جای رعد شلال که چهارشنبه برای بازجويی در خصوص اتهام های متعلق به فساد در اين وزاتخانه بازداشت شده بود معرفی شد.

الذرب گفت که بازجويی از فساد در وزارتخانه برق در سال ۲۰۰۷ صورت گرفت که در آن هنگام شلال در راس وزارتخانه قرار نداشت.

شلال چهارشنبه به دليل بی توجهی به احضاريه صادره از سوی کميته «پاکی» دولت توسط پليس دستگير شده بود که ساعاتی پس از آن آزاد شد.

شلال آوريل گذشته پس از متهم شدن به بی توجهی به قوانين و امضای قرار داد ۱.۷ ميلياد دلاری برای ساخت نيروگاه برق از سمت خود استعفا داد. شلال و الذريب هر دو از فراکسيون «العراقيه» هستند که عرب های سنی اکثريت را در آن در دست دارند.
XS
SM
MD
LG