لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۹

«حزب الله لبنان را به سوی جنگ داخلی سوق می دهد»


در درگیری های میان طرفداران و مخالفان دولت بیروت در هفته گذشته جهارنفر کشته شدند
در درگیری های میان طرفداران و مخالفان دولت بیروت در هفته گذشته جهارنفر کشته شدند

شيخ صبحی طفيلی، بنيانگزار و دبير کل سابق حزب الله، دبير کل کنونی اين سازمان، شيخ سيد حسن نصرالله را متهم می کند که با «ماجراجويی هايش لبنان را به سوی جنگ داخلی سوق می دهد».


شيخ طفيلی که در روستايی در جنوب لبنان صحبت می کرد افزود «حسن نصرالله سعی دارد در لبنان دستوراتی که از تهران دريافت می کند را مو به مو پياده کند و با اين رفتارش کشور مارا به خاک و خون کشيده است».


حسن نصرالله سعی دارد در لبنان دستوراتی که از تهران دريافت می کند را مو به مو پياده کند و با اين رفتارش کشور مارا به خاک و خون کشيده است
شیخ صبحی طفیلی

شيخ طفيلی می گويد «نصر الله مدعی است که در اجرای دستورات آيت الله خامنه ای ، برای دفاع از حقوق شيعيان و جهت حضور پر رنگ تر آنها درنهاد های کشوری دست به تظاهرات عليه دولت زده است، من از او می پرسم آيا يک وزير ديگر در دولت ارزش فدا کردن ۷ جوان را دارد؟»


شيخ طفيلی در سال ۱۹۹۷ ميلادی به دليل مخالفتش با دخالت های بيش از حد جمهوری اسلامی در امور داخلی حزب الله از رهبری اين سازمان کنار گذارده و دو سال بعد اخراج شد.


شيخ طفيلی اولين روحانی عالی مقام شيعه لبنانی نيست که عليه وابستگی کامل حزب الله و رهبران کنونی اش صدای اعتراض خود را بلند کرده است.


در روزهای اخير ، به ويژه در ۴۸ ساعت گذشته، دو روحانی شيعه شناخته شده ديگر چون سيد علی الامين و شيخ محمد حاج حسن نيز، رهبران کنونی حزب الله را متهم به ماجراجويی می کنند، و اين سازمان را «بازيچه ای در دست آيت الله خامنه ای می دانند».


شيخ طفيلی می گويد :«اطاعت کورکورانه نصرالله از آيت الله خامنه ای، لبنان را بسمت جنگ داخلی سوق می دهد، و آينده اين کشور را بطور جدی به خطر انداخته است.»


شيخ محمد حاج حسن، ديگر روحانی شيعه مخالف حزب الله درباره وابستگی شيعيان لبنانی به جمهوری اسلامی ايران می گويد در صدد تشکيل سازمانی جديدی است «که بر خلاف حزب الله شيخ حسن نصرالله و امل نبيه بری در چارچوب منافع لبنان و مردمش از حقوق شيعيان دفاع کند».


XS
SM
MD
LG