لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۳

راه آهن بازی حيثيتی را از پرسپوليس برد


در هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال ايران، رکورد شکست ناپذيری پرسپوليس مقابل راه آهن شکست و اين تيم هفتمين باخت خود را متحمل شد.

اين بازی به رغم ميزبانی راه آهن، در ورزشگاه آزادی و با حضور فقط پنج هزار تماشاگر برگزار شد و با نتيجه يک بر صفر به سود راه آهن به پايان رسيد. عليرضا عظيمی در دقيقه ۵۷ با شوتی محکم از پشت محوطه جريمه دروازه نيلسون کوريا را گشود.

شورای تامين استان تهران در شرايطی گنجايش ورزشگاه اکباتان برای برگزاری اين مسابقه را ناکافی دانسته بود که استقبال از بازی در استاديوم آزادی حتی از ظرفيت ورزشگاه اکباتان هم کمتر بود.

پرسپوليس با سرمربيگری يحيی گل محمدی در ۱۴ مسابقه متوالی شکستی نخورده بود اما علی دايی سرمربی پيشين پرسپوليس که شکايت او از اين تيم به خاطر مطالبات معوقه اش نيز در جريان است، در جدالی حيثيتی رکورد شکست ناپذيری گل محمدی و پرسپوليس را فروريخت. اين هفتمين باخت پرسپوليس در فصل جاری بود.

راه آهن با اين برد ۴۲ امتيازی شد ولی به دليل تفاضل گل کمتر در رده هشتم باقی ماند. پرسپوليس۴۲ امتيازی همچنان ششم است. مس کرمان مهمان هفته آينده پرسپوليس با همين امتياز در رده هفتم قرار دارد.

هواداران پرسپوليس پيش از بازی به قرمزپوش شدن راه آهن معترض بودند. آنها مي گفتند اين تيم همواره از پيراهن زرد يا سفيد استفاده کرده اما با اتکا به قانون ميزبانی، تصميم به پوشيدن پيراهن دومشان که قرمز است گرفته اند. پرسپوليسي ها مقابل سرخپوشان راه آهن، ناگزير پيراهن تيره پوشيدند.

در ترکيب راه آهن محمد محمدی، ابراهيم کريمی، مهدی زارعی، پيروز قربانی، فرزاد آشوبی، حامد نورمحمدی، حميد عليعسگر، مهرداد کفشگری، اميد عاليشاه (مجتبی شيری)، عليرضا عظيمی(بهشاد ياورزاده) و بهادر عبدی به ميدان رفتند. از اين تيم غير از دايی که سرمربی و بازيکن سابق پرسپوليس است، محمدی، آشوبی، علي عسگر و عبدی نيز سابقه بازی در پرسپوليس را دارند.

برای پرسپوليس نيلسون، عليرضا نورمحمدی، سيدجلال حسينی، مهرداد پولادی، محمدرضا خانزاده، ميثم نقيزاده، رضا حقيقی، محمد نوری (اميرحسين فشنگچی)، هادی نوروزی (محمد قاضی)، غلامرضا رضايی و کريم انصاريفرد بازی کردند.

علی دايی در پايان بازی گفت: با گل خوبی که بازيکن ۱۹ ساله ما زد و اولين بازي اش را در آزادی انجام ميداد به پيروزی رسيديم.

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال ايران در ادامه گفت: فوتبال ما از نظر نرم افزاری و سختافزاری به هيچ عنوان قابل قياس با اروپا نيست اما اگر مي خواهيم حرفهای شويم بايد از جايی شروع کنيم. راه آهن بايد در زمين خودش بازی کند. اين حق مسلم ماست. نبايد در حق راه آهن اجحاف شود، ما بايد مقابل استقلال و پرسپوليس در زمين خودمان بازی کنيم.

يحيی گل محمدی هم عقيده داشت پرسپوليس بايد در نيمه اول بايد سه گل ميزد اما از موقعيتها استفاده نکرد و شاگردانش فرصتهای زيادی را در طول بازی از دست دادند. به باور او اين تيم بايد با اختلاف، بازی را برنده ميشد اما اين اتفاق نيفتاد.

در ساير بازيها فولاد خوزستان ۴-۱ گهر دورود را از پيش رو برداشت. مجيد باجلان تک گل گهر را زد. ايوب کلانتری، لوسيانو پريرا و بختيار رحمانی (دو بار) برای فولاد گل زدند. فولاد با اين پيروزی فاصله اش با صدرنشينان را حفظ کرد تا به عنوان تيم چهارم جدول، همچنان مدعی کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده باقی بماند.

نفت تهران با گلهای امين منوچهری و رضا نوروزی در مقابل تک گل حميد جوکار ۲-۱ فجرسپاسی شيراز را شکست داد. آلومينيوم هرمزگان و ذوب آهن اصفهان هم که برای فرار از سقوط مبارزه مي کنند، در بندرعباس به تساوی بدون گل رسيدند.
XS
SM
MD
LG