لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۱

کارگران واگن پارس اراک دست به اعتصاب غذا زدند


گزارش های رسیده حاکی است که کارگران شرکت واگن پارس اراک روز چهارشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و سنوات معوقه خود دست به اعتصاب غذا و تجمع زده اند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، کارگران شرکت واگن پارس اراک همزمان با حضور گروهی قزاقستانی از اين شرکت، در محوطه ورودی واگن پارس دست به تجمع زده و شعارهايی عليه مديران اين شرکت سر دادند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا نيز می گويد اين تجمع روز چهارشنبه برگزار شده است.

محمدرضا مداحی، نايب‌رييس شورای اسلامی کار شرکت واگن پارس، به ايلنا گفته است: «عدم پرداخت ۷۵ روزی حقوق معوقه‌های ماه‌های قبل، بی‌توجهی به پرداخت سنوات بازنشستگان و عدم پرداخت مبلغ بازنشستگی به تامين اجتماعی موجب شد تا کارگران اين شرکت برای نهمين‌بار در طول شش ماهه سال جاری فرياد اعتراض خود را بلند کنند.»

وی همچنين اظهار داشت: با توجه به ورود گروهی از کشور قزاقستان برای بازديد از شرکت، مديران و مسئولين شرکت سعی در متفرق ساختن کارگران را داشتند که به همين دليل کارگران با تجمع در مقابل سالن غذاخوری دست به اعتصاب غذا زدند.

به گفته آقای مداحی، تا زمانی که مسئولين و نمايندگان استان و مديران شرکت به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکنند، کارگران دست از اعتصاب غذا نخواهند کشيد.

اين عضو شورای کار شرکت واگن پارس همچنين هشدار داده است که در صورت محقق نشدن خواسته های کارگران، آنان جاده ورودی به اراک را مسدود خواهند کرد.

در همين حال، منوچهر مقدم، مدير کارخانه واگن پارس اراک نيز در گفت وگو با ايرنا اذعان کرده است که کاران اين شرکت نزديک به دو ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند.

محمدرضا هاشمی، نماينده اعضای شورای اسلامی کارگران واگن پارس اراک نيز گفته است:اين شرکت دارای ۱۵۰۰ کارگر است که طی ماه های اخير در تامين هزينه های اوليه زندگی خود با مشکل مواجه شده اند.

طبق اين گزارش ها، تاکنون تلاش های کارگران در پيگيری مطالبات خود نتيجه ای در بر نداشته است.

به گزارش وب سايت شرکت واگن پارس، اين شرکت در سال ۱۳۵۴ تاسيس شد و شروع به ساخت انواع واگن های قطار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمايه گذاری سازمان صنايع و نوسازی ايران به يکی از زير مجموعه های اين سازمان پيوست.

کارخانه ی واگن سازی پارس تا مدتی پيش يکی از شرکت های بزرگ دولتی ایران بود که بر اساس سياست های اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.

گزارش های حاکی است که اين شرکت به محض واگذاری دچار بحران های شديد مالی شده است. شرکت ايران خودرو نیمی از سهام واگن پارس را در اختیار دارد.
XS
SM
MD
LG