لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۴

لیگ قهرمانی فوتبال آسیا: کوروفچی حريف سايپا شد


تیم فوتبال سایپا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم کوروفچی خواهد رفت.
(عکس از EPA)
تیم فوتبال سایپا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم کوروفچی خواهد رفت. (عکس از EPA)

در قرعه کشی برای مرحله يکچهارم پايانی ليگ قهرمانان فوتبال باشگاههای آسيا، کوروفچی ازبکستان حريف سايپا شد.


اين مسابقه ها به صورت رفت و برگشت به ترتيب در کرج و تاشکند و در روزهای ۲۷ شهريور و سوم مهر ماه آينده انجام خواهد شد.


سايت خبری کنفدراسيون فوتبال آسيا از کوآلالامپور مالزی خبر داد که در مراسم قرعه کشی روز شنبه چهارم خرداد در مقر اين کنفدراسيون، سايپا از اين که قرعه اش با تيم اوراوا ردز ژاپن، قهرمان سال پيش قرار نگرفت، نفس راحتی کشيد و نماينده اين تيم آمادگی سايپا را برای پيکار با کوروفچی اعلام کرد.


بر پايه اين گزارش تنها نماينده فوتبال ايران در مرحله حذفی امسال می توانست از ديدگاه قدرت حريف اوراوا شود که يادآور رويارويی سال پيش فوتبال شرق و غرب قاره بين سپاهان و کاواساکی فرونتاله است. اما به جای آن حريف تيم شگفتی ساز کوروفچی شد.


مهرداد هاشمی، مدير عامل سايپا به ای اف سی گفت: « اين قرعه برای ما مشکل نيست. نه خوب است و نه بد».


آقای هاشمی در مورد جدایی علی دایی از سایپا و تمرکز او بر تیم ملی فوتبال ایران، گفت:« اين تنها راه حلی بود تا افسانه فوتبال ايران بتواند برود. او تيم سايپا را به موقعيت فعلی رساند».


هاشمی در حالی که منکر تاثير روحی منفی رفتن دايی بر تيم سايپا بود، گفت:« گاهی وقت ها ما نياز داريم به اولويت های خودمان به دقت فکر کنيم. اين بار تيم ملی به علی بيش از باشگاه سايپا نياز داشت. اما علی هنوز هم در همه تصميم گيری های سايپا نقش دارد، زيرا او يکی از اعضای هيات مديره سايپا است».


هاشمی همچنين گفت که سايپا برای خريد بازيکن تازه برای تقويت تيم اقدام خواهد کرد. او افزود: ما هر چه زودتر يک مربی جديد به خدمت خواهيم گرفت. فصل فوتبال به تازگی پايان يافت و ما مطابق با خواسته های مربی جديد تغييراتی را در تيم انجام خواهيم داد».


دايی : با دو، سه بازيکن خوب، سايپا قهرمان می شود


خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، بعد از قرعه کشی مراسم يکچهارم پايانی از قول علی دايی گزارش داد که او در مورد عضويت در هيات مديره اين باشگاه تصميمی نگرفته است.


در اين مصاحبه دايی گفت:« آرزوی قلبی من حضور موفق سايپا در ليگ قهرمانان آسياست و در اين راستا هر کمکی که در توانم است برای موفقيت اين تيم انجام می دهم. سايپا نياز به دو يا سه بازيکن خوب ديگر دارد و با همين کادر فنی و بازيکنان می تواند قهرمان آسيا شود».


کوروفچی يکی از حريفان سپاهان در دور اول رقابتهای گروهی اين جام بود که در تاشکند دو بر صفر سپاهان را شکست داد و در مسابقه برگشت در تهران يک بر يک مساوی کرد. راه يابی اين تيم نوپا به مرحله يکچهارم پايانی، در گروهی که سپاهان به عنوان نايب قهرمان آسيا در فصل پيش و الاتحاد عربستان با سابقه قهرمانی حضور داشت، يک شگفتی تلقی شد.


XS
SM
MD
LG