لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۹

دستکم ۳۴۵ نفر در ازدحام جمعیت در کامبوج جان باختند


ازدحام جمعیت بر روی پلی در پنوم‌پن، پایتخت کامبوج
ازدحام جمعیت بر روی پلی در پنوم‌پن، پایتخت کامبوج
روز دوشنبه و در آخرین روز از فستیوالی در کامبوج، به دلیل ازدحام جمعیت بر روی یک پل که ساعت‌ها به طول انجامیده است، دستکم ۳۴۵ نفر بر اثر خفگی و لگدکوب شدن کشته شدند و ۳۲۹ نفر نیز آسیب دیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه و در آخرین روز از فستیوال آب که هرسال به مناسبت پایان فصل در این کشور برگزار می‌شود، بر اثر ازدحام جمعیت بر روی یک پل کوچک که پنوم پن، پایتخت این کشور را به یک جزیره وصل می‌کند، حداقل ۳۴۵ نفر کشته شدند که به گفته تلویزیون رسمی این کشور دستکم ۲۴۰ نفر از آن‌ها زن بودند.

این حادثه زمانی رخ داد که مردم و اکثراً افراد جوان از سمت جزیره به پنوم‌پن باز می‌گشتند و به گفته پلیس هزاران نفر بر روی پل در حال حرکت بودند.

برخی از حاضرین در محل گفته‌اند که پیش از آغاز ازدحام شدید، عده‌ای ناگهان فریاد زدند که تعدادی از افراد روی پل بر اثر برق گرفتگی کشته شده‌اند و همین امر موجب وحشت مردم شد. پلیس نیز می‌گوید که برخی دیگر فریاد می‌زدند که پل در حال شکستن است.

یکی از حاضرین به خبرگزاری رویترز گفته است که عده‌ای فریاد می‌زدند که یک نفر بر اثر برق گرفتگی کشته شده‌ است و به مردم می‌گفتند که باز گردند.

او افزود: «من افتادم و مردم از رویم رد شدند، تا اینکه بیهوش شدم. زمانی که به هوش آمدم اینجا در بیمارستان بودم.»

یک دختر ۱۹ ساله نیز در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری با اشاره به این که برخی از مردم برای فرار از این ازدحام به داخل آب پریده بودند، گفت که او میان جمعیت گرفتار شده بود و قادر به تکان خوردن نبود و در نهایت پلیس وی را از میان جمعیت بیرون کشیده است.

دختر دیگری به رویترز گفت که برای سه ساعت میان جمعیت گرفتار شده بود و افزود که پلیس بر روی جمعیت آب برای نوشیدن می‌پاشید.

هون سن، نخست وزیر کامبوج ضمن پوزش به خاطر وقوع این فاجعه، از مردم کامبوج خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

وی همچنین ضمن رد کردن وجود هرگونه انگیزه تروریستی برای این حادثه، دستور داد تا در مورد این حادثه تحقیق و دلایل آن بررسی شود.

تخمین زده شده است که به مناسبت فستیوال سه روزه آب امسال که بزرگترین کارناوال پنوم‌پن است، ۵ میلیون نفر از نواحی مختلف کامبوج به پایتخت آمده بودند.

جزیره الماس که پل محل واقعه، آن را به پایتخت کامبوج می‌کند، دارای نمایشگاه‌های مختلف، رستوران و غرفه‌های متعدد است و معمولان زنان در مدت جشنواره که فروشندگان اجناس خود را به حراج می‌گذارند، به این جزیره می‌آیند.

از ژانویه ۲۰۰۶ که ۳۶۲ زائر در پل جمرات در نزدیکی مکه بر اثر ازدحام جان باختند تا کنون، در هم فشردگی جمعیت تا این تعداد کشته بر جای نگذاشته بود.
XS
SM
MD
LG