لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۱

مارادونا: فدراسیون فوتبال آرژانتین به من خیانت کرد


دیه‌گو مارادونا، مربی تیم فوتبال آرژانتین، در یک مصاحبه مطبوعاتی در بوئنوس آیرس اعلام کرد که فدراسیون فوتبال این کشور با تمدید نکردن قرارداد مربی‌گری وی، به او خیانت کرده‌ و دروغ گفته‌ است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پس از آن‌که فدراسیون فوتبال آرژانتین اعلام کرد که قرارداد مربیگری دیه‌گو مارادونا را تمدید نخواهد کرد، این ستاره سابق فوتبال ۴۹ ساله روز چهارشنبه، ۶ مرداد، با اشاره به خولیو گروندونا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین و کارلوس بیلاردو مدیر کل این فدراسیون گفت: «گروندونا به من دروغ گفت و بیلاردو به من خیانت کرد».

به گفته مارادونا، پس از حذف تیم آرژانتین از بازی‌های جام جهانی،‌خولیو گروندونا در حضور تعدادی از بازیکنان به وی گفت که از عملکرد تیم راضی است و می‌خواهد که کار به همین منوال ادامه پیدا کند.

وی افزود: «خولیو گروندونا به من گفت که می‌خواهد کار مربی‌گری را ادامه دهم، ولی هفت نفر از هیئت فنی مربی‌گری من باید کنار گذاشته شوند. این برای من غیر قابل قبول بود».

پیش از این فدراسیون فوتبال آرژانتین به مارادونا گفته بود که در صورت تعویض دستیارانش که «آلخاندرو مانوسکو» دوست دیرین و نزدیک مارادونا نیز در میان آنان بود، قرارداد وی را چهار سال دیگر تمدید خواهند کرد، اما وی پذیرش این پیشنهاد را مشروط به ابقای کلیه همکارانش کرده بود.

مارادونا در ادامه این مصاحبه در انتقاد به کنارگذاشتن برخی از افراد هیئت مربی‌گری اعلام کرد که معیارهای اخلاقی و حرفه‌ای او با گروندونا و بیلاردو تفاوت دارد.

وی افزود: «زمانی که ما (به خاطر حذف شدن از جام جهانی) غصه‌دار بودیم، بیلاردو در پشت صحنه در تلاش بود تا من را بیرون کند».

سی‌ان‌ان می نویسد که مارادونا پس از صحبت‌های خود که مدت دوازده دقیقه به طول انجامید، بدون این‌که به سووال خبرنگاران پاسخ دهد، محل کنفرانس را در میان تشویق بسیاری از خبرنگاران، ترک کرد.

به دنبال این کنفرانس خبری، خولیو گروندونا پس از ملاقات با مقامات فدراسیون فوتبال به خبرنگاران گفت که او به مارادونا دروغ نگفته است.
او گفت با وجود این که در مورد انجام تغییرات صحبت کرده‌ بودند اما هدف از این صحبت‌ها بیرون کردن مارادونا نبود.

او افزود که نمی تواند تصور کند که چرا مارادونا احساس می کند که به وی خیانت شده است و گفت:« ما به فکر انجام یک سری تغییرات بودیم و هدف ما خلاص شدن از شر مارادونا نبود.»

کارلوس بیلاردو، مدیرکل فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز اعلام کرد که در هفته آینده به اتهامات مارادونا پاسخ خواهد داد.

در مسابقات جام جهان، تیم فوتبال آرژانتین با شکست چهار بر صفر از آلمان از بازی‌های این جام حذف شد.
XS
SM
MD
LG