لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۲

تجمع و درگیری در نوفل‌لوشاتو همزمان با مراسم ۱۲ بهمن


آیت‌الله خمینی در محل اقامتش در نوفل لوشاتو در دی ماه ۵۷
آیت‌الله خمینی در محل اقامتش در نوفل لوشاتو در دی ماه ۵۷
در آستانه دوازدهم بهمن ماه و همزمان با برگزاری مراسمی در محل اقامت رهبر پیشین جمهوری اسلامی در نوفل‌لوشاتو، شماری از ایرانیان مقیم فرانسه با تجمع در مقابل این محل، شعارهایی سر دادند که واکنش کارکنان سفارت جمهوری اسلامی روبه‌رو شد و دخالت پلیس فرانسه را به دنبال داشت.

به گزارش رسانه‌های شهروندی شماری از ایرانیان مقیم فرانسه همزمان با برگزاری مراسمی به مناسبت سالگرد بازگشت آیت‌الله خمینی به ایران در نوفل‌لوشاتوی پاریس به درگیری لفظی با کارکنان سفارت جمهوری اسلامی در پاریس پرداختند. این مراسم روز یکشنبه ۱۱ بهمن برگزار شد.

۱- تجمع و درگیری در نوفل‌لوشاتو همزمان با مر
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:11 0:00


تجمع‌کنندگان شعارهایی مانند «ای رهبر آزاده، تجاوزم آزاده»، «تجاوز، جنایت، دو پایه ولایت»، «پول نفت چی شده، خرج بسیجی شده» و نیز شعارهایی علیه خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی در پاریس سر داده و به بحث با کارکنان سفارت ایران در پاریس پرداختند.

شعارهای تجمع‌کنندگان همزمان با ورود مهدی میر ابوطالب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس، بالا گرفت که واکنش متقابل کارکنان سفارت را در پی داشت.

۲- تجمع و درگیری در نوفل‌لوشاتو همزمان با مر
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:11 0:00


در فیلمی که از این تجمع در شبکه اینترنت منتشر شده است، صحنه‌ای از تلاش یکی از کارکنان سفارت برای حمله به تجمع‌کنندگان به چشم می‌خورد که با واکنش نیروهای پلیس فرانسه روبرو می‌شود که فرد مهاجم را روی زمین خوابانده و به او دست‌بند می‌زنند.

۳- تجمع و درگیری در نوفل‌لوشاتو همزمان با مر
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:01 0:00


پلیس فرانسه پس از پا در میانی مقام‌های سفارت ایران، این فرد را آزاد کرد.
XS
SM
MD
LG