لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۲

خاک و خاشاک تهران را تعطیل کرد


آلودگی هوا در تهران در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.
آلودگی هوا در تهران در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.
در حالی که مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا از کاهش آلودگی هوای تهران خبر داده، استانداری تهران اعلام کرد که مراکز دولتی و بخش خصوصی روز چهارشنبه تعطیل هستند.

روز سه‌شنبه خبرگزاری مهر به نقل از مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران اعلام کرد، از ميزان گرد و غبار خارجی موجود در هوای تهران کاسته شده و انتظار می رود تا عصر روز سه شنبه از شدت آن نيز کاسته شود.

همچنين پرويز رضازاده مديرکل واحد پيش بينی سازمان هواشناسی کشور هم در اين باره گفته است، با توجه به بررسی های انجام گرفته در ايستگاه های سنجش، در روز سه‌شنبه هوای تهران نسبت به روز پيش از آن در شرايط مطلوب‌تری قرار داشته است.

وی همچنين پيش‌بینی کرده است، که روز چهارشنبه هوای تهران از شرايط بهتری هم برخوردار شود.

اين در حالی است که يوسفعلی درون‌پرور معاون عمرانی استاندار تهران عصر روز سه‌شنبه با اشاره به تعطيل اعلام کردن تمامی ادارات، سازمانهای دولتی، ارگان ها ، بانک ها و همچنين فعاليت های بخش خصوصی در روز چهارشنبه، گفته است:« در حال حاضر در وضعيت اضطراری قرار داريم که بر اساس شاخص ها بايد مسائل ايمنی و هشداری را رعايت کنيم.»

پيشتر معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری از تصميم خود برای «اعتصاب در پوشش اعتکاف» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و انجام تظاهرات به مناسبت سالگرد هجدهم تير در روز پنج شنبه خبر داده بودند.

روزنامه اعتماد ملی متعلق به مهدی کروبی يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری در شماره روز سه‌شنبه خود روی عکسی از تهران نوشت، « خاک و خاشاک ايرانی‌ها را خانه نشين کرد.»

محمود احمدی‌نژاد که بر اساس ادعای وزارت کشور خود در انتخابات رياست جمهوری به پيروزی رسيده است، معترضان به نتايج انتخابات را «خس و خاشاک» ناميده بود.

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اين که «در وضعيت اضطرار تعطيلی نداريم»، گفته است، چنانچه روز چهارشنبه فعاليت سازمانها وادارات ادامه پيدا کند «به وضعيت بحران می رسيم.»

اين در حالی است که آقای پرويز رضازاده گفته است، هوای تهران تا روز چهارشنبه از وضعيت بحرانی خارج می‌شود.

مدير کل واحد پيش بينی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد، ميدان ديد در تهران که روز دوشنبه به ۶۰۰ متر کاهش يافته بود، در ساعت يازده صبح روز سه شنبه به سه تا شش هزار متر افزايش يافته است.
وی همچنين از بر طرف شدن مشکل در فرودگاه‌های تهران خبر داد و پيش بينی کرد شرايط هوای تهران در روز چهارشنبه عادی خواهد بود.

«واکنش‌ها نسبت به تعطيل کردن تهران»

در حالی که پديده غبار گرفتگی و کاهش ميدان ديد در استان‌های جنوبی و غربی و نيز برخی از مناطق مرکزی ايران همچنان ادامه دارد، مقام‌های مسئول دراين مناطق فعاليت سازمان‌ها و ادارات را تعطيل نکرده‌اند.

افزايش گرد و غبار در هوای استان فارس که از چند روز پيش شروع شده روز سه‌شنبه نيز ادامه يافته و در اين روز ميزان آلودگی در شيراز به ده برابر حد استاندارد رسيد.

همچنين گزارش‌ها حاکی از آن است که شرايط مشابهی در شهرهای استان خوزستان و بوشهر برقرار است.

شريف حسينی نماينده اهواز در مجلس در واکنش به تعطيل کردن روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران گفته است:«اعلام تعطيلی استان تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شعار عدالت محوری دولت را زير سئوال برده است، چرا که مردم استان خوزستان و چند استان همجوار ماهها است که با چنين پديده ای و البته بسيار شديدتر مواجه هستند ولی اينچنين تعطيلی برای آنها اعلام نشد.»
XS
SM
MD
LG