لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

از رسیدن ۷ روزه نامه به مسئولان تا آموزش نظامی ۲۵۰ هزار زن


«شفافیت»، کاریکاتوری از رشید شریف، کارتونیستی از جمهوری آذربایجان
«شفافیت»، کاریکاتوری از رشید شریف، کارتونیستی از جمهوری آذربایجان
اعداد و ارقام بعضی اوقات حامل واقعیاتی هستند که به تنهایی شگفتی می‌آفرینند. رادیو فردا نگاهی به ارقام و اعدادی دارد که این هفته در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:

۲۵۰ هزار زن آموزش خاص نظامی دیده‌اند

به نوشته سایت‌های خبری تابناک و آفتاب، رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: ۲۵۰ هزار نفر از زنان کشور در قالب ۴۴۰ گردان الزهرا آموزش‌های خاص و ویژه نظامی و دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن دیده‌اند.
وی زنان عضو بسیج را «پنج میلیون و ۲۵۰ هزار نفر» عنوان کرد و گفت: حدود ۳۰۰ هزار زن این تشکیلات را در سطح کشور مدیریت می‌کنند که از این نظر در تمام دنیا چنین تشکیلاتی بی‌نظیر است.

۱۰ درصد افزایش در نرخ کرایه تاکسی، آژانس و اتوبوس مسافری

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها حداکثر قیمت نرخ کرایه بار و مسافر تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. به گفته سردار محمد رویانیان، این امر شامل نرخ کرایه‌های آژانس‌ها، تاکسی‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌های برون‌شهری خواهد بود که در این خصوص با اتحادیه‌های آنها توافقات لازم صورت گرفته‌است.

۵ میلیارد دلار کالای وارداتی به ایران در هر ماه

بر پایه آخرین داده‌های گمرک جمهوری اسلامی، که روز یکشنبه در رسانه‌های تهران منتشر شد، طی هفت ماه اول سال جاری خورشیدی، ایران ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، تقریبا معادل پنج میلیارد دلار در هر ماه کالا وارد کرده که اگر واردات با همین آهنگ ادامه پیدا کند، تا پایان سال جاری به ۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید که حدود پنج میلیارد دلار بیشتر از واردات سال گذشته خورشیدی خواهد بود.

۷ روز، مدت زمان رسیدن شکایت‌نامه مردم به‌دست مسئولان است

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مرکز رسیدگی به شکایت مردمی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد در حال حاضر شکایت‌نامه‌های مردمی ۷روزه و درخواست‌نامه‌ها ۴روزه به‌دست مسئولان می‌رسد.

محمد هاشم غرقی در برشمردن علل به نتیجه نرسیدن شکایات مردمی عنوان کرد: به نتیجه نرسیدن شکایات مردم دلایل مختلفی از جمله «وجود محدودیت‌های قانونی»، «انتظارات بیش از حد معمول» و یا «وجود ضعف‌هایی در قانون یا در مدیریت» دارد و در حال حاضر هم ضعف در قانون داریم هم سوءمدیریت داریم، هم سطح انتظارات از نهاد بالاست و هم اینکه برخی از نامه‌ها ارتباطی به نهاد ندارد.

۵ میلیون نفر «باید از استان تهران خارج شوند»

خبرگزاری کار ایران، ایلنا گزارش داد که محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه اعلام کرد: «از کل استان تهران حداقل باید پنج میلیون نفر را منتقل کنیم که لااقل باید سه میلیون آن از شهر تهران باشد.»

رئیس دولت دهم دلایل لزوم این انتقال را جمعیت «بیش از هشت میلیون نفری شهر تهران» و «بیش از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان تهران» عنوان کرد.

۱۰ هزار کارمند تاکنون از تهران خارج شده‌اند

به نوشته خبرگزاری فارس، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: تاکنون ۱۰ هزار کارمند و ۱۲۰ شرکت دولتی به طور قطعی از تهران خارج شده و ۳۴ شرکت مادر تخصصی نیز در دستور کار انتقال از تهران قرار دارند.

عبدالعلی تاجی افزود تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از کارمندان دولت به صورت داوطلبانه در سایت انتقالی ثبت‌نام کرده و بیش از ۱۰هزار نفر داوطلبانه از تهران منتقل شده‌اند.

۲۵۰، رتبهٔ دانشگاه علوم پزشکی ایران در جهان است

طبق اعلام وزیر بهداشت رتبه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی ایران در جهان حدود ۲۵۰ است که به گفته مرضیه وحید دستجردی «با تجمیع و اجتماع دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه علمی کشور افزایش می‌یابد که به نفع کشور است.»

با گذشت بیش از یک هفته از اعلام انحلال دانشگاه علوم پزشکى ایران، اعتراضات به این اقدام از سوی استادان و دانشجویان همچنان ادامه دارد.

۷ برابر رشد درآمد دولت از محل مالیات‌ها در هشت سال

روزنامه جهان صنعت در شماره دوشنبه خود نوشت: در خصوص عملکرد احمدی‌نژاد هر نقدی هم که بشود، در مسئله گرفتن مالیات نمی‌شود از دولت او انتقاد کرد زیرا دولت عدالت‌محور وی کاری که دولت‌های قبلی هرگز جرأت انجام آن را نداشتند، آرام‌آرام انجام داد به‌طوری که تنها درآمد دولت در سال گذشته بیشتر از مجموع درآمدهای دولت دوم اصلاحات طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ است‌.

این روزنامه می‌نویسد اگر سال ۱۳۸۰ را محور قرار بدهیم، در سال ۱۳۸۸ میزان درآمد دولت از محل مالیات‌ها هفت برابر رشد داشته‌است.
XS
SM
MD
LG