لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۵

بازداشت علیرضا بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی


پارلمان‌نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، روز سه‌شنبه خبر داد که علیرضا بهشتی، مشاور ارشد میرحسین موسوی، ظهر دوشنبه و به هنگام تدریس در دانشگاه تربیت مدرس تهران بازداشت شده است.

به گزارش این وب‌سایت نزدیک به اصلاح‌طلبان به نقل از یکی از نزدیکان خانواده بهشتی نوشته است که آقای بهشتی ساعت یک بعد از ظهر روز دوشنبه و در حال تدریس بازداشت شده است و بازداشت‌کنندگان با انتقال وی به منزل شخصی‌اش، پاره‌ای از اسناد و مدارک، از جمله کامپیوتر شخصی و دست‌نوشته‌های وی را ضبط کرده‌اند.

آقای بهشتی فرزند دوم آیت‌الله محمد حسینی بهشتی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب است که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تیرماه ۶۰ کشته شد.

بیشتر برخی از منابع خبری با رد بازداشت آقای بهشتی در روز دوشنبه، نوشته بودند که برای این مشاور ارشد آقای موسوی، احضاریه‌ای ارسال شده ولی وی هنوز بازداشت نشده است.

اکنون این فرد نزدیک به خانواده آقای بهشتی به پارلمان‌نیوز گفته است که «به گفته همسر [علیرضا] بهشتی كه در آخرین لحظات جست‌وجوی منزل و ثبت و ضبط پاره‌ای از اسناد، مدارک و كامپیوتر شخصی به محل می‌رسد؛ علیرضا بهشتی از امضای لیست اقلام ضبط شده كه بر روی یك برگه آ۴ و به صورت دست‌نویس مرقوم شده است، امتناع می‌كند.»

او ادامه داده است که هم اکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری آقای بهشتی در دست نیست و این امر موجب نگرانی شدید خانواده و بستگان وی شده است.

دستگیری علیرضا بهشتی که پیشتر نیز در شهریورماه و در پی یورش مأموران امنیتی به «دفتر مشترک کروبی و موسوی برای پیگیری حوادث پس از انتخابات» چند روزی را در بازداشت به سر برده بود، حلقه دیگری از دور جدید بازداشت فعالان سیاسی اصلاح‌طلب است که در روزهای گذشته و با دستگیری شماری از چهره‌های سیاسی و مدنی، از جمله چندین نفر از مشاوران اصلی میرحسین موسوی و محمد خاتمی رقم خورد.

علاوه بر دستگیری‌ها روز یکشنبه و صبح دوشنبه، از بعد از ظهر دیروز نیز اسامی برخی دیگر از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و مدنی در شمار بازداشت‌شدگان قرار گرفت که از این جمله می‌توان به مصطفی ایزدی، حشمت‌الله طبرزدی، محمد طاهری، نوشین عبادی، محمدجواد صابری، شاپور کاظمی، ماشاءالله شمس‌الواعظین، منصوره شجاعی، مرتضی کاظميان، بدرالسادات مفیدی، نسرین وزیری، علی عرب مازار، عبدالرضا تاجیک و علی مهرداد اشاره کرد.

برنامه‌ریزی برای تحصن در مقابل دفتر موسوی

حجم گسترده دستگیری فعالان اصلاح‌طلب در حالی ضورت می‌گیرد که حامیان دولت خود را برای یک راهپیمایی در روز چهارشنبه که به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد آماده کرده‌اند.

در همین زمینه سایت آینده از وب‌سایت‌های منتقد دولت خبر داده است که حجم وسیعی از تابلونوشته‌ها و بنرهای تبلیغاتی با مضامینی در مورد «اقدام انقلابی مردم» در برخورد با «سران فتنه» زیر چاپ است.

آینده همچنین به نقل از روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشته است که روز چهارشنبه «پس از پایان تجمع بزرگ عاشوراییان در محكومیت حرمت‌شكنی فتنه‌گران در روز عاشورا، تحصن مردمی در مقابل دفتر كار میرحسین موسوی در خیابان كارگر شمالی مقابل پارک لاله آغاز خواهد شد و این تحصن تا زمان برخورد قاطع قوه قضاییه با میرحسین موسوی و مهدی كروبی و سایر فتنه‌گران ادامه خواهد داشت.»

این گزارش‌ها در حالی است که روز گذشته حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، به رادیو صدای آلمان گفته است که پدرش تقریباً در حالت نیمه حبس به سر می‌برد و محافظان وی که از نیروی انتظامی دستور می‌گیرند، وی را همراهی نمی‌کنند.

حسین کروبی اضافه کرده است که در شب‌های گذشته وقتی که مهدی کروبی قصد شرکت در مراسم عزاداری را داشته، خود او پدرش را به محل مراسم برده و محافظانش وی را همراهی نکرده‌اند.
XS
SM
MD
LG