لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۷

دفتر آیت‌الله منتظری روز دوشنبه پلمب شد



تجمع حامیان دولت در مقابل بیت آیت‌الله منتظری در روز یکشنبه

از ایران خبر می‌رسد که مأموران دادگاه ویژه روحانیت در شهر قم، صبح روز دوشنبه دفتر آیت‌الله منتظری، از مراجع تقلید منتقد حکومت که آذر ماه ۸۸ درگذشت را پلمب کرده‌اند. این موضوع را احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری در گفت‌وگو با رادیو فردا تأیید کرده است.

اقدام مأموران قضایی قم پس از آن صورت گرفته است که روز یکشنبه، گروه‌هایی از حامیان دولت با تجمع در اطراف دفاتر آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی، ضمن سنگ‌پرانی به این دفاتر به حضور مهدی کروبی در بیت آیت‌الله صانعی اعتراض و خواهان برخورد حکومت با آنها، و بسته شدن دفتر آیت‌الله منتظری شدند.

محاصره کنندگان در جريان این سنگ‌پرانی شعارهايی عليه چهره‌های اصلاح‌طلب سر دادند و بر اساس گزارش سایت های مخالفان دولت ایران، نيروهای انتظامی حاضر در محل واکنشی به اقدام‌های افراد لباس شخصی نشان ندادند.

در ارتباط با بسته شدن دفتر آیت‌الله منتظری، احمد منتظری به رادیو فردا گفت: حمله‌کنندگان در شامگاه یکشنبه به یکدیگر خبر می‌دادند که دادگاه ویژه دفتر آیت‌الله منتظری را پلمب خواهد کرد و دادگاه ویژه روحانیت رأس ساعت هفت صبح روز دوشنبه اقدام به این کار کرد.

احمد منتظری در باره هویت حمله‌کنندگان به دفاتر آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی گفت: این افراد از هر ارگانی باشند، از آنها خواسته می‌شود که با لباس شخصی حاضر شوند و موجب تأسف است که نیروهای انتظامی در صحنه بودند ولی با این افراد برخورد دوستانه‌ای داشتند.

آقای منتظری همچنین از این موضوع که در طول هشت ساعتی که حمله‌کنندگان در حوالی بیت آیت‌الله منتظری به اقدامات خود ادامه می‌دادند، کسی معترض آنها نشده و برخورد جدی با آنها صورت نگرفته است، ابراز تأسف کرد.

احمد منتظری همچنین گفت: حمله‌کنندگان در ساعات اولیه بامداد با شکستن در اصلی دفتر آیت‌الله منتظری، وارد این مکان شده و به وسائل موجود در این دفتر خسارت زده اند.

آقای منتظری افزود: از زمانی که آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار بسته شدن دفاتر مراجع درگذشته شده بود، مأموران اطلاعات با احضار وی در این مورد اصرار داشتند.

وی دلیل اقدامات صورت گرفته در زمینه حمله و پلمب دفتر آیت‌الله منتظری را اراده حکومت برای حذف نام این مرجع شیعه از تاریخ ارزیابی کرد.

احمد منتظری می گوید: حمله‌کنندگان حوالی ساعت چهار بامداد با شکستن در اصلی دفتر آیت‌الله صانعی وارد دفتر این مرجع شیعه شده‌اند.

با این حال وی از وضعیت کنونی آیت‌الله صانعی ابراز بی‌اطلاعی کرد.

در فیلمی که شب گذشته از تجمع حامیان دولت در مقابل دفاتر آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی منتشر شد، تجمع‌کنندگان از لزوم برخورد با تشبیه بیت این دو مرجع شیعه به «منابع فساد و مسجد ضرار» بر لزوم بسته شدن دفتر آیت‌الله منتظری و نیز لزوم برخورد با آیت‌الله صانعی تأکید کرده‌اند.

آنها همچنین با تهدید حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مهدی کروبی گفته‌اند: «حرف ما، قمی‌ها و طلبه‌ها این است؛ حرفشان با ماست، کارشان هم با ماست، خودمان پهنش کردیم، خودمان هم جمعش می‌کنیم.»

منابع رسمی و مذهبی در تهران و قم هنوز واکنشی نسبت به حمله شب گذشته، اظهارات حمله‌کنندگان و موضوع پلمب دفتر آیت‌الله منتظری نشان نداده‌اند.
XS
SM
MD
LG