لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۱

محسن آرمین بازداشت شد؛ مدیر عامل سابق خبرگزاری ایلنا روانه زندان


محسن آرمین که سابقه عضویت در مجلس ششم را دارد، از معدود اعضای ارشد احزاب اصلاح‌طلب ایران بود که از زمان شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ایران بازداشت نشده بود.
محسن آرمین که سابقه عضویت در مجلس ششم را دارد، از معدود اعضای ارشد احزاب اصلاح‌طلب ایران بود که از زمان شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ایران بازداشت نشده بود.
گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که محسن آرمین، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه بازداشت شد و همزمان مدیر عامل سابق خبرگزاری ایلنا برای اجرای حکم خود روانه زندان شده است.

آقای آرمین که سابقه عضویت در مجلس ششم را دارد، از معدود اعضای ارشد احزاب اصلاح‌طلب ایران بود که از زمان شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ایران بازداشت نشده بود، هر چند نیروهای امنیتی در سال گذشته دو بار، یکی در نخستین روزهای پس از انتخابات و دیگری پس از حوادث عاشورا، برای بازداشت وی به منزلش مراجعه کرده بودند.

در هر دور مورد به این دلیل که آقای آرمین در منزل نبود، نیروهای امنیتی موفق به دستگیری وی نشده بودند.

پارلمان‌نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی جناح اقلیت مجلس ایران، روز یکشنبه به نقل از فرزند این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خبر داد که محسن آرمین صبح روز یکشنبه، دقایقی پس از ترک منزل، همراه با مأموران امنیتی به منزل برگشته است.

به گفته فرزند آقای آرمین، مأموران امنیتی که حکم بازداشت و تفتیش منزل را به همراه داشتند، علاوه بر بازداشت وی، «لپ تاپ، اوراق و کارت‌های شناسایی» این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را به همراه خود برده‌اند.

دستگاه امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، از نخستین ساعات اعلام نتایج انتخابات و حتی پیش از شکل‌گیری اعتراض‌ها در تهران و دیگر شهرهای کشور، اقدام به بازداشت ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و مدنی کردند که در این میان، سهم فعالان سیاسی عضو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بیش از دیگران بود.

حزب مشارکت و سازمان مجاهدین، دو تشکل سیاسی اصلاح‌طلب نزدیک به محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، ایران هستند که در انتخابات خرداد ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت می‌کردند.

با افزایش روند اعتراض‌ها به نتایج انتخابات، بازداشت فعالان مدنی و سیاسی نیز شدت گرفت و همزمان این دو حزب اصلاح‌طلب، آماج حملات نهادها و رسانه‌های دولتی قرار گرفتند.

این حملات تا آنجا ادامه یافت که دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، فروردین ماه امسال اعلام کرد که وزارت کشور با توقیف پروانه این دو حزب اصلاح‌طلب خواستار انحلال آنهاست.

بازداشت محسن آرمین در حالی صورت می گیرد که شماری دیگر از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، از جمله بهزاد نبوی و مصطفی تاجزاده از واپسین روزهای خردادماه ۸۸ در زندان به سر می‌برند و در حالی که مقام‌های قضایی تنها در آستانه نوروز برای مدتی کوتاه با مرخصی آنها موافقت کردند، هر دو با احکام سنگین زندان‌رو به‌رو شده‌اند.

در همین حال پارلمان‌نیوز در خبر دیگری گزارش داد که مسعود حیدری، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایلنا و از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب، نیز صبح یکشنبه روانه زندان شده است.

پارلمان‌نیوز در توضیح علت بازداشت آقای حیدری نوشته است که وی پیش از این به دلیل شکایت وزارت کار و وزارت علوم در مورد مسائل کارگری و دانشجویان ستاره‌دار به ۹۱ روز زندان و ۱.۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

آقای حیدری پس از دریافت این حکم به آن اعتراض کرده بود اما دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی در این مورد را تأیید کرده و این حکم روز یکشنبه از طریق دادسرای کارکنان دولت به وی ابلاغ شده است.

پارلمان نیوز اضافه کرده است که مدیرعامل سابق ایلنا، بلافاصله به کلانتری بازار معرفی شده است تا روانه زندان شود.
XS
SM
MD
LG