لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۶

تصاویر ویدئویی جدید از تیراندازی مستقیم به سوی مردم




کاربران وب سایت رادیو فردا، تصاویر ویدئویی جدیدی از تیراندازی مستقیم یک عضو نیروی مقاومت بسیج به سوی جمعیت معترض در پایان راهپیمایی مسالمت‌آمیز ۲۵ خرداد، ارسال کرده‌اند.

این تصاویر از زاویه‌ای دیگر به روایت واقعه‌ای می‌پردازد که در جریان آن دست کم سه شهروند حاضر در محل کشته و چندین نفر مجروح شدند. دو تن از کشته‌شدگان مادر و فرزندی هستند که در مهد کودکی در مقابل پایگاه گردان ۱۱۷ عاشورا وابسته به نیروی مقاومت ویژه بسیج قدس، در حوالی میدان آزادی قرار دارد.

منابع دولتی ایران، مدعی هستند که شماری از معترضان که از سوی این منابع خرابکار نام گرفته‌اند، با قصد حمله به این پایگاه بسیج را داشته‌اند و تیراندازی صورت گرفته از سوی این عضو نیروی بسیج با هدف دفاع از این پایگاه صورت گرفته است.

در همین حال تلویزیون دولتی انگلیسی زبان ایران، پرس تی‌وی می‌گوید تصاویر تلویزیونی جدید به دست آورده که بر اساس آن گروهی از مردم با در دست داشتن کوکتل مولوتف قصد حمله به این ایگاه بسیج را داشته‌اند.

پرس تی وی همچنین می‌گوید مازیار بهاری گزارشگر نیوزویک در تهران که هم اکنون در بازداشت نیرو‌های امنیتی به سر می‌برد، نخستین تصاویر از این واقعه را برای شبکه چهار تلویزیون بریتانیا تهیه کرده است.

شبکه چهار تلویزیون بریتانیا، یک روز پس از راهپیمایی مسالمت‌آمیز ۲۵ خرداد، نخستین تصاویر را از این درگیری منتشر کرد.
XS
SM
MD
LG