لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۸

کروبی: راه رایزنی برای حل مشکل زندانیان سیاسی بسته است


مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت، در دیدار با خانواده علیرضا بهشتی، مشاور ارشد میرحسن موسوی، از ادامه دستگیری وی ابراز تأسف کرد و افزود که در شرایط کنونی راه رایزنی برای حل مشکل زندانیان بسته شده است.

آقای کروبی در این دیدار که با حضور محمدرضا بهشتی، فرزند ارشد آیت‌الله بهشتی، انجام شد همچنین از بازداشت داماد محمدرضا بهشتی ابراز تأسف کرد و با اشاره به سوابق مبازراتی آیت‌الله بهشتی گفت که «این خانواده برای نظام هزینه سنگینی داده و فرزندان شهید بهشتی در مسیر عمل و دانش قرار گرفتند و هیچ مسئولیتی در این نظام مطالبه نکردند».

دبیرکل حزب اعتماد ملی که در کنار میرحسین موسوی تا کنون از به رسمیت دولت برآمده از انتخابات دهم ریاست جمهوری سر باز زده است، اضافه کرد که «در شرایطی قرار گرفته‌ایم که برای اولین بار بعد از انقلاب پل ارتباطی‌مان با سیستم برای حل مشکل زندانیان قطع است و راه رایزنی در این باب بسته است».

آقای کروبی همچنین در این دیدار ابراز امیدواری کرد که مسئولان امر، خرد و عقلانیت را محور رفتار خود قرار دهند و نسبت به آزادی تمامی زندانیان سیاسی از جمله دو عضو خانواده بهشتی اقدام کنند.

علیرضا بهشتی یک روز پس از وقایع عاشورای امسال و به هنگام تدریس در دانشگاه تربیت مدرس برای دومین بار در ماه‌های گذشته بازداشت شد
دیدار آقای کروبی با خانواده علیرضا بهشتی در شرایطی انجام می‌شود که سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان همزمان از دیدار محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران با خانواده بهشتی و دلجویی وی از آنها خبر داده‌اند.

علیرضا بهشتی که یک روز پس از وقایع عاشورای امسال و به هنگام تدریس در دانشگاه تربیت مدرس برای دومین بار در ماه‌های گذشته بازداشت شد، در دوران مبارزات انتخاباتی و وقایع پس از آن، از مشاوران ارشد میرحسین موسوی بود و از سوی آقای موسوی مأمور تشکیل کمیته پیگیری حوادث پس از انتخابات شد.

آقای بهشتی پیشتر در شهریور ماه امسال و همزمان با توقیف اسناد کمیته مشترک پیگیری موسوی و کروبی، بازداشت و پس از چند روز آزاد شده بود.

سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی علیرضا بهشتی، به تازگی در مورد وضعيت آقای بهشتی در زندان گزارش کرده بود که وی از «همه حقوق قانونی خود محروم بود و حتی موفق به ملاقات با وکيل و خانواده اش» نشده است.

کلمه همچنین با اشاره به ابتلای علیرضا بهشتی به سرماخوردگی شدید اضافه کرده بود که این فعال سیاسی حامی میرحسین موسوی روز چهارشنبه گذشته در زندان اوین دچار حمله قلبی شده است. سایت کلمه در عین حال عنوان کرده بود که عليرضا بهشتی در تماس تلفنی که با خانواده خود داشته از «رفع حمله قلبی و بهبودی نسبی» خود خبر داده است.

در همین حال گزارش پارلمان نیوز، وب سایت خبری فراکسیون اقلیت مجلس، حاکی از آن است که شماری از خانواده‌های کشته‌شدگان هفتم تیر، در دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان ایران، نسبت به تداوم بازداشت علیرضا بهشتی ابراز نگرانی کردند.

در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰، آیت‌الله محمد حسینی بهشتی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب و شماری از اعضای ارشد حزب جمهوری اسلامی کشته شدند.

گزارش پارلمان نیوز حاکی است که آقای هاشمی رفسنجانی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه پیگیری وضعیت آقای بهشتی تأکید کرده است.

پارلمان نیوز، جزئیات بیشتری اقدام‌های مورد اشاره آقای هاشمی منتشر نکرده است.

همین گزارش حاکی است که خانواده کشته‌شدگان حادثه هفتم تیر، با حضور بر مزار آیت‌الله بهشتی، خواستار آزادی فرزند وی شده و اعلام کرده‌اند که تا زمان آزادی وی هر جمعه بر مزار جان‌باختگان هفتم تیر حاضر خواهند شد.
XS
SM
MD
LG