لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۷

معاون ارشاد اصلاح‌طلبان را به ترور خبرنگاران کیهان متهم کرد


محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار پاکسازی «عناصر آلوده» از عرصه مطبوعات شد و کسانی را که از آنها به عنوان «منادیان اصلاحات و آزادی» نام برد، متهم به «ترور» پیام فضلی‌نژاد کرد.

معاون مطوعاتی، وزارت ارشاد به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت: «جامعه مطبوعاتی کشور باید از عناصر آلوده و ناپاکی که در مواقع ناتوانی دست به ترور می‌زنند، پاکسازی شود.»

بر پایه گزارش‌های منتشر شده، پیام فضلی‌نژاد، روزنامه‌گار روزنامه کیهان، یکشنبه شب در خیابان فسلطین تهران مورد «ضرب و شتم» قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

پیام فضلی‌نژاد، که پیش از این نیز چندین بار خبرهایی درباره «ترور» و «خودکشی» وی منتشر شده بود، چند سال پیش به روزنامه کیهان پیوست و فعالیت خود مطبوعاتی خود را علیه روشنکفران و روزنامه‌گاران ادامه داد. منابع نزدیک به دولت می‌گویند که این روزنامه‌نگار عضو تحریریه کیهان، سابقه همکاری با برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب را در کارنامه خود داشته است.

در پرونده معروف به وبلاگ‌نویسان در سال ۱۳۸۴ نیز دستگیرشدگان پیام‌ فضلی‌نژاد را متهم کردند که از بازجویان این پرونده بوده است؛ گرچه وی این اتهام را رد کرده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «ضرب و شتم» پیام فضلی‌نژاد را «ناگوار» خواند و اضافه کرد: «امیدواریم تمامی مدعیان آزادی بیان و اصلاحات، از این شیوه‌های ترور که متعاقب ترور شخصیت‌ها انجام می‌گیرد، دست بردارند و به دامن ملت مسلمان، اندیشه‌های اسلامی و نظام اسلامی برگردند.»

محمدعلی رامین گفت: «اگر روشنگری‌های این روزنامه‌نگار مؤثر نبود و چهره نفاق و منافقان را افشا نمی‌کرد، منادیان اصلاحات و آزادی به ترور وی اقدام نمی‌کردند.»

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفته است با توجه به «اینکه تذکرات خیرخواهانه و اصلاح‌گرایانه معاونت مطبوعاتی هنوز آثار مطلوب خود را برای تعدادی از نشریات نداشته، تصمیم گرفتیم که تخلفات و قانون‌شکنی‌های این تعداد اندک از مطبوعات ساختارشکن را مستقیم به دادستانی ارجاع دهیم.»

وی ابراز امیدواری کرده است که دادستانی بتواند «فضای مطبوعاتی کشور را از عناصر ساختارشکن پاکسازی کند».

در پی انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌ جمهوری ۲۲ خرداد که به دستگیری هزاران نفر و کشته شدن ده‌ها نفر انجامید، شمار بسیاری از روزنامه‌نگاران را نیز باداشت شدند.

به گفته سازمان‌های حقوق بشری، ایران هم‌اکنون بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان است و در این عرصه چین را نیز پشت سر گذاشته است.
XS
SM
MD
LG