لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۶

سرگرد ارتش آمریکا ۱۲ نفر از هم‌قطاران خود را کشت


خارج پایگاه فورت هود در تگزاس
خارج پایگاه فورت هود در تگزاس
یک سرگرد مسلمان ارتش آمریکا، در پایگاه فورت هود تکزاس، روز پنج‌شنبه با شلیک به سوی سربازان ۱۲ نفر را کشت و ۳۱ نفر دیگر را زخمی کرد.

سرگرد نضال مالک حسن که به عنوان روان‌شناس در ارتش آمریکا خدمت می‌کند، با دو قبضه تفنگ در مرکز درمانی فورت هود وابسته به ارتش آمریکا به سوی سربازان آتش گشود.

ژنرال رابرت کاون، فرمانده پایگاه فورت هود، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که فردی که تیراندازی کرده است زخمی شده، اما در وضعیت باثباتی به سر می‌برد و به پرسش‌های بازجویان پاسخ می‌دهد.

به گفته فرمانده پایگاه فورت هود، نضال مالک حسن پس از این که به سوی دیگران آتش گشود، خود چندین بار هدف گلوله قرار گرفت، اما زنده ماند.

ژنرال رابرت کاون، فرمانده پایگاه فورت هود، در ادامه کنفرانس خبری گفت در ۵۰ متری محل تیراندازی، ۶۰۰ نفر در یک مراسم فارغ‌التحصیلی نظامیان، در تالاری حضور داشتند که با واکنش به‌موقع سربازان، کسی در این سالن آسیب ندید.

خبرنگاران در کنفرانس خبری از فرمانده پایگاه فورت هود پرسیدند که آیا این تیراندازی اقدامی تروریستی بوده است که وی در پاسخ گفت که این احتمال منتفی نیست و اما شواهد موجود حکایت از اقدام تروریستی ندارد.

سرگرد نضال مالک حسن، روز پنج‌شنبه به روی هم‌قطاران خود در تکزاس آتش گشود.


ارتش آمریکا اعلام کرده است که این تیراندازی ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا در مرکز درمانی فورت هود رخ داده است؛ سربازان آمریکایی پیش از اعزام به عراق و افغانستان در این مرکز معاینه شده و آمادگی بدنی آنها بررسی می‌شود.

رویداد روز پنج‌شنبه یکی از خونین‌ترین وقایع ارتش آمریکا از این نوع است؛ در ماه مه سال ۲۰۰۹ نیز در یک پایگاه نظامی ارتش آمریکا یک سرباز با تیراندازی به سوی هم‌قطاران خود پنج نفر را کشت.

در همین حال نادر حسن،‌ خویشاوند سرگرد نضال مالک حسن، به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته است که قرار بود ندال مالک حسن به عراق اعزام شود و از این ماموریت ناخشنود بوده است.

نادر حسن می‌افزاید که نضال مالک حسن متولد آمریکا و مسلمان است و از دبیرستان به ارتش پیوسته است و پیش از انتقال به پایگاه فورت هود در مرکز درمانی پایگاه والتر رید در واشینگتن بوده است.

نضال مالک حسن ۳۹ ساله و اردنی‌تبار است؛ آن چنان که مدارک وی نشان می‌دهد وی هیچ گاه به بیرون از ایالات متحده برای انجام ماموریت نظامی اعزام نشده است.

در پایگاه هورت فود تگزاس، ۵۰ هزار سرباز مستقر هستند.
XS
SM
MD
LG