لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۱

«تجمع نیروهای امنیتی در اطراف خانه مهدی کروبی»


 یکی از تجمع‌های مقابل خانه مهدی کروبی
یکی از تجمع‌های مقابل خانه مهدی کروبی
سایت سحام‌نیوز روز پنجشنبه در خبری نوشت، «نیروهای امنیتی» بار دیگر در اطراف خانه مهدی کروبی مستقر شده‌اند.

به گزارش سحام‌نیوز، این نیروها با این ادعا که «خبر رسیده که آقای کروبی قصد برگزاری نماز عید فطر را دارد» اقدام به استقرار مجدد در مقابل در خانه وی کرده‌اند.

در همین حال یکی از نزدیکان مهدی کروبی ضمن تایید این خبر، به رادیو فردا گفت که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در اطراف منزل مهدی کروبی مستقر شده و به غیر از اهالی منزل، به کسی اجازه رفت‌ و آمد به این خانه را نمی‌دهند.

تجمع نیروهای «امنیتی» در اطراف خانه مهدی کروبی در حالی صورت می‌گیرد که روز جمعه در ایران عید فطر اعلام شده است و روزه‌داران صبح جمعه، نماز عید را به جا ‌می‌آورند.

در ماه رمضان و همزمان با شب‌های احیا، نیروهای هوادار حکومت، پنج شب متوالی در اطراف خانه این رهبر اصلاح‌طلب تجمع کرده و حتی به سوی خانه وی نیز تیراندازی کردند.

این حمله‌ها که واکنش گسترده اصلاح‌طلبان را در پی داشت، از سوی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، «حادثه‌ای ساخته و پرداخته‌ عناصر بی‌تدبير و خودسر » اعلام شد؛ سپاه محمد رسول‌ الله تهران بزرگ همچنین در بیانیه خود قید کرده است که «فرصت‌طلبان و نفاق داخلی در پی بهره‌برداری» از این اتفاقات بوده‌اند.

سایت سحام‌نیوز روز پنجشنبه ضمن اعلام خبر تجمع نیروهای امنیتی، در اطراف منزل مهدی کروبی توضیح داده است که «آقای كروبی قصد برگزاری نماز عید فطر را نداشته و ندارند و اخبار منتشر شده در برخی سایت‌ها خبر كذب می‌باشد كه توضیح فوق نیز به ماموران امنیتی مستقر در محل از سوی فرزند ایشان اعلام شده است.»

در همین حال روز چهارشنبه، مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «ملت ایران»، به شدت حمله‌کنندگان به منزلش را به «جناح دیکتاتورماب تمامیت‌خواه» منتسب کرد نوشت: «در ماجرای حملات وحشیانه شب‌های قدر دیدیم که ابتدا مزدبگیران را افراد مؤمن، متعهد و ولایت‌مدار قلمداد کردند و با حضور فرماندهان نیروی انتظامی و سیاسی منطقه در صحنه، مهر تائید بر این ادعا زدند. اما وقتی دیدند که نقشه‌های‌شان بر آب شد و حاصلی نبردند و با طرد و نفرت مردم ایران و جهانیان مواجه شدند طی اطلاعیه‌ای این عناصر را خودسر، بی‌تدبیر و بی‌بصیرت نامیدند.»

مهدی کروبی که همچنان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بر مواضع خود پافشار می‌کند در بخشی از نامه خود آورده است: «آنکه از مردم برید، راهی نخواهد داشت جز آنکه به چند قداره‌بند باج‌گیر دل خوش کند و این سرنوشت آنهایی است که زورگویی را جایگزین مردمسالاری می‌کنند و آرای مردم را کاغذ باطله می‌پندارند.»

پیش از این فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، در نامه‌ای به آیت‌ الله خامنه‌ای از وی پرسید: «اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقفند چه ارتباطی با حق زيستن خانواده و آسايش و آرامش همسايگان ما دارد؟»
XS
SM
MD
LG