لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

نتانیاهو: پاسخی شدید‌تر از قبل به راکت پراکنی از نوار غزه می‌دهیم


ویرانه‌های غزه پس از ۵۰ روز جنگ میان اسرائیل و گروه حماس
ویرانه‌های غزه پس از ۵۰ روز جنگ میان اسرائیل و گروه حماس

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه پنجم شهریور گروه‌های شبه نظامی در نوار غزه را تهدید کرد که اگر دست به کوچک‌ترین راکت پراکنی به خاک این کشور بزنند پاسخی شدید‌تر از گذشته دریافت خواهند کرد.

اظهارات نخست وزیر اسرائیل یک روز پس از برقراری آتش بس بلندمدت در نوار غزه بیان می‌شود که به جنگ ۵۰ روزه میان این کشور و گروه حماس پایان داد.

آقای نتانیاهو در یک نشست خبری گفت که اسرائیل با موضعی سرسختانه‌تر از همیشه با حماس توافق کرده است.

وی گفت: «ما حتی کوچک‌ترین راکت پراکنی به سمت خاک اسرائیل را تحمل نخواهیم کرد و شدید‌تر از قبل به آن پاسخ می‌دهیم».

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر اسرائیل در داخل کشور با انتقادهای گسترده‌ای روبرو است و متهم شده که اسرائیل را وارد جنگی کرده که طرف پیروز نداشته است.

با این حال، وی در سخنان روز چهارشنبه خود تصریح کرد که حماس به هیچ از خواسته‌های خود در نتیجه توافق بر سر آتش بس نرسیده است.

آقای نتانیاهو اظهار داشت: «حماس به شدت مورد حمله قرار گرفت و هیچ یک از خواسته‌هایش محقق نشد».

به گفته نخست وزیر اسرائیل، گروه حماس به دنبال داشتن بندر، فرودگاه، آزادی زندانیان فلسطینی، میانجی‌گیری قطر و ترکیه و پرداخت حقوق کارکنانش بود.

وی افزود: «اما این گروه هیچ چیزی به دست نیاورد».

اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در جریان جنگ اخیر غزه در مواردی بر سر آتش‌بس موقت چند روزه به توافق رسیدند، اما‌ گاه در میانه مذاکرات برای تمدید آتش‌بس، جنگ میان آن‌ها دوباره از سرگرفته می‌شد.

مقامات بهداشت و درمان فلسطین می‌گویند که در این جنگ دو هزار و ۱۲۹ فلسطینی کشته شدند که اکثر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند، از جمله ۴۹۰ کودک. از طرف اسرائیل نیز ۶۴ نظامی و چهار غیرنظامی کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG