لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۸

مشاور احمدی‌نژاد از زندان به «مرخصی شب یلدا» رفت


علی‌اکبر جوانفکر پنجم مهرماه بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین منتقل شد.
علی‌اکبر جوانفکر پنجم مهرماه بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین منتقل شد.
مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد که نزدیک به سه ماه است در زندان اوین به سر می‌‌برد ۳۰ آذرماه به مرخصی چهار روزه رفت. وکیل وی با اظهار این‌که مرخصی رفتن حق هر زندانی است می‌گوید وی بدون «پارتی‌بازی» به مرخصی رفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی‌اکبر جوانفکر روز پنج‌شنبه، ۳۰ آذرماه، پس از مرخصی از زندان گفت که باید صبح روز چهار دی‌ماه به زندان اوین بازگردد و افزود: «من در اوین در بند پنج نفره‌ای هستم و به لحاظ کلی مشکل خاصی ندارم.»

قهرمان شجاعی، وکیل مدافع آقای جوانفکر، در همین روز رفتن به مرخصی را امری عادی دانست که به گفته وی «ربطی به پارتی‌بازی ندارد» و گفت: «روزانه ۶۰ تا ۷۰ نفر در زندان می‌توانند به مرخصی بروند و این یک امر عادی است.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که برخی از زندانیان سیاسی در ایران، با این‌که چند سال در زندان بوده‌اند، تاکنون موفق به دریافت مرخصی نشده‌اند.

وکیل آقای جوانفکر همچنین ارتباط مرخصی آقای جوانفکر با آزادی اخیر مهدی هاشمی را رد کرد و گفت این دو موضوع هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند.

علی‌اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، تیرماه سال ۹۱ به اتهام انتشار «مطالب خلاف موازین اسلامی» در ویژه‌نامه «خاتون»، به شش ماه حبس و همچنین به اتهام انتشار مطالب و تصاویر «خلاف عفت عمومی» در این ویژه‌نامه به شش ماه دیگر حبس محکوم شد.

وی پنجم مهرماه بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین منتقل شد.

بازداشت وی که در زمان حضور محمود احمدی‌نژاد در نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت، انتقاد رئیس جمهور ایران را به همراه داشت.

وی پس از بازگشت از سفر موضوع بازدید از زندان اوین را مطرح کرد و اواخر مهرماه در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، خواستار صورت گرفتن هماهنگی‌های لازم برای بازدید وی از زندان اوین شد.

پس از آن‌ که قوه قضائیه با این درخواست مخالفت کرد، محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای دیگر خطاب به آقای لاریجانی این مخالفت را خلاف قانون اساسی دانست.

صادق لاریجانی سوم آبان‌ماه در واکنشی به این نامه سرگشاده تأکید کرد که رئیس جمهور ایران «به هیچ‌ وجه» حق ندارد «بدون هماهنگی» از زندان اوین دیدار کند.
XS
SM
MD
LG