لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

احمدی‌نژاد: به شما چه مربوط است که چه کسی نامزد انتخابات شود


احمدی‌نژاد: اگر هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرا می‌شد، ۲۵۰ هزار تومان در ماه به مردم داده می‌شد.
احمدی‌نژاد: اگر هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرا می‌شد، ۲۵۰ هزار تومان در ماه به مردم داده می‌شد.
محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، روز پنجشنبه به هواداران رهبر جمهوری اسلامی ایران شدیدا انتقاد کرده که چرا نظرات آیت الله خامنه ای را درباره انتخابات تفسیر کرده و می‌گویند: «این شخص باید بیاید و آن شخص نیاید».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای احمدی‌نژاد روز ۲۲ فروردین‌ماه گفت: «وقتی رهبری با جایگاه برجسته‌ای که دارند به صراحت می‌گویند که من یک رای بیشتر ندارم، این درسی است برای همه ما. اما یک عده می‌گویند نظر رهبری این است که این شخص بیاید و آن شخص نیاید، به شما چه مربوط است؟ این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند».

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۲ از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی، انتخابات ریاست جمهوری را «قله حماسه سیاسی» دانست و گفت همه سلایق باید در انتخابات شرکت کنند.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در مشهد با بیان این‌که در انتخابات خردادماه «تنها یک رای» دارد، تاکید کرد که این رای نیز تا لحظه‌ای که به صندوق آرا انداخته شود، مخفی می‌ماند.

وی همچنین حضور و مشارکت در انتخابات را حق و وظیفه تمام گروه‌ها و احزاب معتقد به نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: کسانی از انتخابات روی‌گردان هستند که اعتقادی به حکومت ایران ندارند.

انتقاد محمود احمدی نژاد از تفسیر نظرات رهبر جمهوری اسلامی می تواند اشاره به کسانی چون احمد خاتمی، امام جمعه تهران، و حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان باشد که گفته‌اند «فتنه گران» و «جریان انحرافی» نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

اصولگرایان از «فتنه گران» برای معرفی معترضان به نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری و از «جریان انحرافی» برای اشاره به افراد نزدیک به محمود احمدی نژاد استفاده می‌کنند.

رییس جمهوری ایران روز پنجشنبه در سمنان گفت: «وقتی توده مردم به نتیجه‌ای رسیده‌اند، آن نتیجه درست است» و افزود: «یک مشارکت گسترده و نزدیک به ۵۰ میلیون می‌تواند همه معادلات داخلی و بین‌المللی را بر هم بزند.»

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ برگزار شود. بیش از ده چهره‌ اصولگرا تاکنون برای شرکت در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

احمدی‌نژاد: هدفمندی کامل اجرا می‌شد، به هر نفر ۲۵۰ هزار تومان می‌رسید

رییس جمهوری ایران همچنین در سخنان خود در واکنش به انتقادهایی که مخالفان وی به طرح هدفمندی یارانه‌ها وارد می‌کنند،گفت: «می‌گویند اگر این کار را (هدفمندی یارانه‌ها) انجام دهیم، مردم تنبل می‌شوند که البته آنان قیاس به نفس می‌کنند. بعد از آن طرف می‌گویند که به بیکاران پول دهید که البته ما با این موافقیم، اما وقتی می‌خواهیم پول مردم را به خود آن‌ها بدهیم نمی‌گذارند».

وی در ادامه افزود: «اگر هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرا می‌شد، ۲۵۰ هزار تومان در ماه می‌شد به مردم داد».

محمود احمدی‌نژاد دی‌ماه ۱۳۹۱ از «پنج برابر کردن» یارانه‌های نقدی سخن به میان آورده بود.

این در حالی است که مخالفان طرح هدفمندی یارانه‌ها، از جمله مجلس ایران، معتقدند که این طرح تبعات ناگوار اقتصادی از جمله تورم در پی داشته است.

در همین خصوص اوایل فروردین‌ماه با ابلاغ رسمی قانون بودجه سه ماه نخست سال ۹۲، دولت محمود احمدی‌نژاد از افزایش یارانه نقدی تا پایان خردادماه، یعنی بعد از انتخابات ریاست جمهوری منع شد.

محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه در سمنان با انتقاد از مخالفان ادامه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: «می‌گویند طرح شکست خوده و به ضرر ملت ایران بوده است، اما وقتی می‌خواهیم آن را اجرا کنیم، می‌گویند که بعد تبلیغاتی دارد... از طرفی می‌گویند بد بوده و از این طرف می‌گویند تبلیغاتی».

اصولگرایان نزدیک به رهبری جمهوری اسلامی محمود احمدی‌نژاد را به تبلیغ انتخاباتی زودهنگام به نفع کاندیدای مد نظر دولت که بسیاری او را اسفندیار رحیم مشایی می‌دانند، متهم کرده‌اند.

طبق گفته وزارت کشور کاندیداهای ریاست جمهوری تا زمانی که به طور رسمی از سوی شورای نگهبان تایید نشده‌اند، نمی‌توانند دست به تبلیغات بزنند.

به گفته این وزارتخانه، ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده روز ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
XS
SM
MD
LG