لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۴

رسول عبداللهی٬ نوکیش مسیحی٬ روانه زندان اوین شد


منابع آگاه به رادیو فردا گفته‌اند که رسول‌عبداللهی٬ مسیحی نوکیشی که به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ مسحیت» به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود٬ به زندان اوین منتقل شده است.

به گفته این منبع آگاه آقای عبداللهی به بند ۳۵۰ زندان اوین فرستاده شده است.

رسول عبداللهی که زمستان ۱۳۸۹ همزمان با شماری نوکیش مسیحی دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او فروردین ماه ۱۳۹۰ موقتا از زندان آزاد شد.

در نهایت آقای عبداللهی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ مسیحیت» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گفته منابع خبری آقای عبدالله ۱۱ آذر ۱۳۹۲ برای سپری کردن دوران محکومیتش٬ به زندان اوین منتقل شده است.

در سال‌های اخير تعداد زيادی از افرادی که از اسلام به مسيحيت تغيير دين داده‌اند، دستگير و به حبس های طولانی محکوم شده‌اند. همچنين در مواردی کليساهای مسيحيان تعطيل شده و از فعاليت‌های دينی آنها جلوگيری به عمل آمده است.

در این زمینه از جمله مردادماه سال جاری دستکم سه نوکیش مسیحی در تبریز بازداشت شدند و در موردی دیگر٬ یک نوکیش مسیحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز چهار نوکیش مسیحی در اهواز که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده بودند٬ با تایید حکمشان در دادگاه تجدید نظر٬ برای گذراندن دوران محکومیتشان به زندان فراخوانده شدند.

جمهوری اسلامی تغییر دین از اسلام به مسیحیت را به رسمیت نمی‌شناسد و در عین حال همواره با مبلغان مسیحیت٬ از جمله مسیحیان تبشیری و نوکیشان میسیحی برخورد کرده است.
XS
SM
MD
LG