لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۷

پلیس دبی به لامبورگینی نیم میلیون دلاری مجهز می‌شود


قدرت موتور این لامبورگینی ۷۰۰ اسب بخار، حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب آن سه ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر است.
قدرت موتور این لامبورگینی ۷۰۰ اسب بخار، حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب آن سه ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر است.
در شهری مانند دبی که همه چیز به زرق و برق و بهترین‌ها و تازه‌ترین‌ها آراسته است، حتی پلیس نیز باید به اتومبیلی مجهز شود که جزو گرانترین ، لوکس‌ترین و سریعترین اتومبیل‌های جهان است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت»، پلیس دبی اعلام کرده است که تعدادی از اتومبیل‌های لامبورگینی از مدل «آوِنتادور» را که به طور ویژه برای این کار طراحی و مجهز شده‌اند، به واحدهای موتوری خود خواهد افزود. قیمت هر دستگاه از این اتومبیل‌ها ۵۵۰ هزار دلار است و بنابراین می‌توان گفت که گرانقیمت‌ترین اتومبیل پلیس در جهان خواهد بود.

قدرت موتور این مدل از لامبورگینی ۷۰۰ اسب بخار، حداکثر سرعت آن حدود ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب آن حدود سه ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر است.

این اتومبیل مسابقه‌ای که به رنگ سبز و سفید و چراغ‌های ویژه و آرم پلیس دبی آراسته شده، بعید است که برای تعقیب تبهکاران مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته معاون رییس پلیس دبی وظیفه اصلی این اتومبیل‌های شیک و گرانقیمت این است که به گردشگرانی که به دبی می آیند نشان دهد این شهر و امکانات عمومی آن تا چه حد شیک و منحصر به فرد است.

رسانه‌های محلی در دبی گزارش داده‌اند که در کنار لامبورگینی که در حقیقت گل سرسبد خودروهای پلیس دبی به شمار خواهد رفت، قرار است چندین دستگاه از خودروهای شورولت مدل «کامارو» که ساخت آمریکا است نیز به خودروهای پلیس دوبی افزوده شوند.

دبی سعی دارد با اجرای طرح‌های پر زرق و برق و پر هزینه نشان دهد که با موفقیت توانسته است دوران پر تلاطم مربوط به بدهی‌های خارجی خود را پشت سر بگذارد. در همین چهارچوب قرار است طرح‌های شهرسازی و توسعه ساختمان‌های جدید ادامه پیدا کند که یکی از آن‌ها بنای شهرکی مدرن در حاشیه دبی به نام ملک حاکم دبی است.

مدل «اونتادور» ساخت شرکت لامبورگینی امسال و هم‌زمان با پنجاهمین سال تاسیس این شرکت اتومبیل سازی ایتالیایی به بازار عرضه شده و از هم اکنون تمام دستگاه‌های تولید شده آن، پیش فروش شده‌اند.

اگر سارقین و یا تبهکاران دبی قصد دارند که از این خودروی جدید پلیس عقب نمانند تنها گزینه آن‌ها استفاده از مدل «وِیرون» ساخت کارخانه بوگاتی و یا «آریِل اتم» مدل وی-۸ است.

هر دوی این خودروها از لامبورگینی شتاب بیشتری دارند و ظرف دوثانیه و نیم سرعت آنها به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

---------------------------------------------------------------------------
منبع: برگرفته از روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت
XS
SM
MD
LG