لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۸

جسد سه نوجوان ربوده شده اسرائیلی در کرانه باختری پیدا شد


تصویر سه نوجوان ربوده شده اسرائیلی در دستان یهودیان آمریکایی در نیویورک
تصویر سه نوجوان ربوده شده اسرائیلی در دستان یهودیان آمریکایی در نیویورک

مقام‌های امنیتی اسرائیل روز دوشنبه ۹ تیرماه اعلام کردند که اجساد سه دانش‌‌آموز علوم دینی اسرائیلی را که از نزدیک به سه هفته پیش در کرانه باختری مفقود شده بودند٬ پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به دنبال پیدا شدن این اجساد بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل٬ کابینه امنیتی خود را به جلسه اضطراری فرا خواند.

این سه دانش‌آموز اسرائیلی که دو تن از آن‌ها ۱۶ ساله بودند و یک نفرشان ۱۹ سال داشته٬ از ۲۲ خردادماه در نزدیکی شهرکی اسرائیلی در کرانه باختری مفقود شده‌ بودند.

اسرائیل جنبش حماس را متهم کرده که این دانش‌آموزان را ربوده است. حماس این اتهام را نه رد و نه تایید کرده است.

در همین خصوص خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که نتیجه جلسه اضطراری کابینه امنیتی اسرائیل می‌تواند شدت یافتن عملیات نظامی علیه حماس باشد.

نفتالی بنت٬ وزیر اقتصاد اسرائیل٬ در همین زمینه روز دوشنبه گفت که «برای قاتلان این سه نوجوان و همچنین افرادی که این عاملان قتل را اجیر کرده‌اند٬ هیچ بخششی در کار نیست. حال زمان عمل کردن است.»

سخنگوی ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که اجساد این سه نوجوان زیر کوهی از سنگ در دشتی مابین شهرهای حلحول و هبرون پیدا شده است.

مقام‌های اسرائیل می‌گویند این سه تن زمانی که در منطقه در حال سفر بودند٬ ربوده شده‌اند و به آن‌ها شلیک شده‌ است.

به دنبال مفقود شدن این سه تن٬ اسرائیل نیروهای خود را برای پیدا کردن آن‌ها٬ روانه منطقه کرد.

در همین راستا مقام‌های اسرائیل اعلام کرده بودند که ربایندگان این سه دانش‌آموز دو تن از اعضای حماس هستند که در هبرون سکونت دارند. این دو تن همچنان فراری هستند.

محمود عباس پیشتر این واقعه را محکوم و اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی فتح برای یافتن این افراد آماده همکاری با اسرائیل هستند.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو از محمود عباس٬ رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست تا آشتی ملی میان جنبش فتح و حماس را لغو کند که محمود عباس به این خواسته واکنشی نشان نداده است.

به گفته رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که از زمان آغاز این عملیات در کرانه باختری٬ حدود ۴۰ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

نتانیاهو: حماس تاوان سنگینی خواهد داد

به دنبال پیدا شدن این اجساد بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل٬ انگشت اتهام را به سمت حماس نشانه رفت و تهدید کرد که جنبش حماس «تاوان سنگینی» پس خواهد داد.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری فرانسه حماس نیز هشدار داده است که هر گونه اقدام علیه این جنبش٬ «درهای جهنم را به روی اسرائیل خواهد گشود».

باراک اوباما٬ رئیس جمهور آمریکا٬ قتل این سه نوجوان را محکوم و بر حمایت کامل آمریکا از اسرائیل تاکید کرده است. وی در عین حال نسبت به اقداماتی که به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌انجامد٬ هشدار داده است.

در عین حال فرانسوا اولاند٬ رئیس جمهور فرانسه٬ نیز روز دوشنبه این قتل صورت گرفته را «بزدلانه» خواند و به شدت این واقعه را محکوم کرد.

XS
SM
MD
LG