لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

فیلم کوتاه ستاره ایرانی-آمریکایی در نقد «تبعیض نژادی» هالیوود


کاترین خاوری
کاترین خاوری
کاترین خاوری بازیگری ایران- آمریکایی است. او که کارش را با بازی در تئاتر آغاز کرده است٬ تا کنون در چندین سریال تلویزیونی آمریکایی ایفای نقش کرده است. او همچنین ایفای نقش به عنوان بازیگر اصلی سریال اینترنتی «فرح مشهور» را در کارنامه خود دارد.

به گزارش وب‌سایت مجله آمریکایی «کالِرلاینز»٬ خانم خاوری که از «تبعیض نژادی» در هالیوود به تنگ آمده است٬ برای مقابله با این روند٬ فیلم کوتاهی به نام «ذهنی مملو از وحشت» ساخته است.

در این فیلم کوتاه شش دقیقه‌ای (لینک فیلم در یوتیوب) که اوایل ماه ژانویه در یوتیوب منتشر شده است٬ کاترین خاوری در ۱۱ نقش مختلف ظاهر می‌شود.

در ابتدای این فیلم شش دقیقه‌ای٬ شخصیت این فیلم در حالی که در حال تماشای سریال «هوملند»‌ است به خواب می‌رود. در خواب همین زن در شکل‌‌های مختلف در ۱۱ نقش ظاهر می‌شود؛ ۱۱ شخصیتی که همگی در یک اتاق جمع شده‌اند تا پس از کابوسی که دیده‌اند با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

این ۱۱ تن در کابوسی مشترک «با افتخار» به ابونذیر٬ رئیس تروریست‌ها در سریال هوملند٬ کمک کرده‌اند تا عملیاتی تروریستی را به انجام برساند و حال می‌خواهند مشخص کنند که آیا تروریست هستند یا نه.

در نهایت پس از مدتی بحث بر سر تروریست بودن یا نبودن٬ یکی از این شخصیت‌های فهرست سوالی می‌یابد که بر اساس آن می‌توان تروریست بودن فرد را تشخیص داد.

نخستین سوال این فهرست این است که آیا آن‌ها به زبانی جز انگلیسی صحبت می‌کنند که یکی از شخصیت‌ها می‌گوید که فارسی صحبت می‌کند.

در سوال دوم پرسیده می‌شود که آیا آن‌ها تا کنون کباب یا چیزی شبیه به کباب خورده‌اند. در پاسخ به این سوال یکی از شخصیت‌ها می‌گوید که به تازگی شاورما خورده است.

و در سوال سوم آمده است که آیا تا کنون به هنگام سفر با هواپیما و قطار و یا در زمان عبور از روی پل به کلمه «محمد» فکر کرده یا آن را بر زبان آورده‌اند که یکی از شخصیت‌ها می‌گوید که آن‌ها یک‌بار در هواپیما زندگینامه «محمدعلی کلی» را نگاه کرده‌اند که پس از آن یکی از شخصیت‌ها می‌گوید بر اساس این فهرست٬ آن‌ها همگی تروریست هستند.

خانم خاوری در ایمیلی به مجله «کالرلاینز» در توضیح دلیل ساخت این فیلم کوتاه گفته است از این که بیشتر وقت‌ها برای فیلم‌های تروریستی پیشنهاد بازی دریافت کرده٬ خسته شده است.

به نوشته وب‌سایت شخصی کاترین خاوری٬ او کارشناسی خود را در رشته بهداشت عمومی و بیماری‌های عفونی از دانشگاه برکلی دریافت کرده و همچنین دارای کارشناسی ارشد از دانشگاه بهداشت لندن است.

او سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن را به خاطر ایفای نقش در فیلم کوتاه «رویای ایرانی»٬ از جشنواره «اکشن آن فیلم» پاسادینا دریافت کرده است.
XS
SM
MD
LG