لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۶

انفجار بمب در دمشق مراکز دولتی و دفاتر حزب بعث را به لرزه درآورد


رسانه‌های دولتی سوریه انفجار روز پنجشنبه در محل پر رفت و آمدی در مرکز شهر دمشق را به «تروریست‌ها» نسبت داده‌اند.
رسانه‌های دولتی سوریه انفجار روز پنجشنبه در محل پر رفت و آمدی در مرکز شهر دمشق را به «تروریست‌ها» نسبت داده‌اند.
رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند انفجار یک بمب در مرکز شهر دمشق که در نزدیکی دفاتر حزب حاکم بعث بوقوع پیوست و همچنین شلیک خمپاره به یک مرکز نظامی در پایتخت سوریه تلفات زیادی برجای گذاشته است.

به گفته شبکه‌های دولتی سوریه، این انفجار ظهر روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، در مرکز شهر دمشق در اثر برخورد یک خودروی بمب‌گذاری شده به پاسگاه بازرسی امنیتی‌ در نزدیکی دفاتر حزب بعث و سفارت روسیه رخ داده است.

در حالی که رسانه های سوریه می‌گویند «شمار بسیاری» در اثر این انفجار کشته و زخمی شده‌اند، گروه حقوق بشری ناظران حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیا است می‌گوید این انفجار «دستکم ۳۱ کشته» بر جای گذاشته است.

رسانه‌های دولتی سوریه این انفجار را که در محل پر رفت و آمدی در مرکز شهر دمشق رخ داده است، به «تروریست‌ها» نسبت داده‌ و تاکید کرده‌اند که «دستکم چهار کودک» در اثر این واقعه زخمی شده‌اند.

این انفجار همچنین به ده‌ها ساختمان و خودرو آسیب رسانده‌ است.

شبکه تلویزیونی روسیه نیز ضمن تایید وقوع انفجار در نزدیکی سفارت روسیه اعلام کرده که این حادثه موجب تخریب ساختمان سفارت شده اما به کارکنان سفارت آسیبی نرسانده است.

در کنار این انفجار، شبکه تلویزیونی سوریه از وقوع یک رشته انفجار در نزدیکی یک مرکز نظامی در دمشق خبر داده است.

تلویزیون سوریه با بیان اینکه این ساختمان در زمان وقوع انفجارها به دلیل بازسازی خالی بوده، تاکید کرده است که این حادثه تلفاتی به همراه نداشته است.

این انفجارها در حالی رخ داده‌اند که یک روز پیشتر، دوم اسفندماه، انفجار دو خمپاره در نزدیکی یک استادیوم فوتبال در دمشق موجب مرگ یک بازیکن شد.

اول اسفندماه نیز انفجار دو خمپاره در نزدیکی یکی از سه کاخ بشار اسد خرابی‌هایی به بار آورد.

نزدیک به دوسال از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه می‌گذرد و به گفته سازمان ملل در این مدت «دستکم ۷۰ هزار تن» قربانی‌ ناآرامی‌های سوریه شده‌اند. به گفته سازمان ملل در این مدت همچنین «بیش از ۸۵۰ هزار تن» سوریه را ترک کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG