لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۶

وزیر اطلاعات: زندانیان بیشتری در عید غدیر آزاد می‌شوند


محمود علوی، وزیر اطلاعات
محمود علوی، وزیر اطلاعات
در حالی که اواخر شهریورماه ۱۵ تن از زندانیان سیاسی بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد شدند، حال نیز وزیر اطلاعات می‌گوید تعدادی از زندانیان در عید غدیر خم، دوم آبان‌ماه، آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمود علوی، وزیر اطلاعات سوم مهرماه با اظهار این‌که در عید غدیر «زندانیان بیشتری» مورد عفو قرار می‌گیرند، افزود که «قطعا» مردم شاهد «اینگونه برنامه‌ها و آزادی جمع بیشتری از زندانیان» خواهند بود.

وی در این زمینه از توضیح درباره این‌که آیا افراد مورد عفو قرار گرفته دارای جرایم سیاسی هستند، خودداری کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز گفت: «من کلیت بحث را عرض نمودم، شما به همین کلیات اکتفا کنید و ان‌شاءالله در آینده هم به امید خدا در خدمتتان خواهیم بود.»

این دو رهبر معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به همراه زهرا رهنورد از زمستان ۱۳۸۹ در حصر به سر می‌برند.

اظهارات وزیر اطلاعات در مورد آزادی تعدادی از زندانیان در عید غدیر در حالی مطرح شده است که اول مهرماه غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه از عفو ۸۰ محکوم امنیتی توسط رهبر ایران خبر داده و گفته بود که برخی از این زندانیان از متهمان حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هستند.

در عین حال اواخر شهریورماه رسانه‌های جمهوری اسلامی اسامی گزارش دادند که ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد شده‌اند.

فيض‌الله عرب سرخی، محسن امين زاده، ميرطاهر موسوی، علی خدابخش، نسرين ستوده، نادر بابايی، محمدعلی ولايتی، حسين زرينی، مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، مريم جليلی، ميترا رحمتی، فرح واضحان، ژيلا مکوندی و کفايت ملک محمدی از زندانيان سياسی‌ای بودند که هفته گذشته آزاد شدند.

یک «مقام آگاه» ۳۰ شهریور به خبرگزاری مهر گفته بود که دلیل آزادی برخی از زندانیان سیاسی، «آزادی مشروط، مرخصی و پایان دوران محکومیت» آن‌ها بوده است.

وی همچنین افزوده بود که فهرست دیگری برای آزادی زندانیان سیاسی وجود ندارد.

حال نیز وزیر اطلاعات اگرچه از آزادی تعداد دیگری زندانی در روز عید غدیر خبر داده، از عنوان کردن اسامی این افراد و همچنین نوع جرم این زندانیان خودداری کرده است.
XS
SM
MD
LG