لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۶

پلیس تهران: طرح برخورد با مانکن‌های خیابانی به پارک‌ها رسید


پلیس تهران از روز پنج‌شنبه طرح تشدید مبارزه با آن‌ چه «بدحجابی» می‌خواند را در پارک‌ها و اماکن تفریحی آغاز کرده و گفته است که با، به گفته آنها، «مانکن‌های خیابانی» برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، مأموران پلیس تهران از بعدازظهر پنج‌شنبه، چهارم خردادماه، برخورد با «بدحجابی و بدپوششی و مانکن‌ها» را که از چند هفته پیش در مراکز خرید و خیابان‌ها به اجرا در آمده، در پارک‌ها آغاز کرده است.

ایسنا می‌گوید این طرح در راستای اجرای طرح امنیت محله‌محور و امنیت اجتماعی است و به درخواست خانواده‌ها به اجرا در آمده است.

به گفته پلیس تهران، این طرح علاوه بر روزهای عادی، در روزهای تعطیل شدت خواهد گرفت.

احمد روزبهانی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، به تازگی گفته بود: «با افرادی که مانکن‌گونه هستند و به مکتب، ارزش‌ها و انقلاب به نوعی دانسته یا نادانسته دهن‌کجی می‌کنند برخورد می‌کنیم و ضمن انتقال آنان به مقر پلیس با خانواده آنان تماس گرفته و از آنان می‌خواهیم که لباس مناسبی برای آنان بیاورند.»

وی با تأکید بر این‌ که پلیس از افراد «بدحجاب» تعهد می‌گیرد، افزوده بود که در صورت اقدام مجدد، این افراد برای برخورد قضایی به مقامات معرفی می‌شوند.

احمدرضا روزبهانی همچنین در مورد برخورد با «بدحجابان و مزاحمان نوامیس در خودروها» سخن به میان آورده و گفته بود: «گاهی می‌گویند خودرو حریم شخصی است و شما نباید نگاه کنید، در حالی که خودرو حریم خصوصی نیست و پلیس با جرایم آشکار درون خودرو برخورد قاطعی خواهد داشت.»


هر سال با شروع فصل گرما در ایران، به‌ویژه در شهرهای بزرگ، نیروی انتظامی آن چه را مبارزه با «بدحجابی» می‌خواند در دستور کار خود قرار می‌دهد.

این‌ بار نیز از چند هفته گذشته، نیروی انتظامی طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی را در میادین، مراکز خرید، بزرگراه‌ها و معابر درون‌شهری آغاز کرده بود و سگ‌گردانی و ایجاد آلودگی صوتی را نیز از مواردی برشمرده بود که با آن برخورد می‌شود.

در این خصوص احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، به تازگی «لباس تنگ و چسبان، روسری که از دو سوی آن موی سر مشخص باشد، مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ» را از مصادیق بدپوششی دانست.

به گفته نیروی انتظامی، طرح مبارزه با «بدپوششی» در دو وجه تولید و عرضه‌ لباس و مصرف‌کنندگان آنها صورت می‌گیرد و در این خصوص به مراکز تولیدی و توزیعی لباس در شهر تهران «هشدارهای لازم» داده می‌شود و در صورت عدم توجه این مراکز پلمب خواهند شد.

نيروی انتظامی جمهوری اسلامی و نيروهای بسيجی از دهه ۱۳۷۰ به اين سو هر سال طرح مبارزه با «مفاسد اجتماعی» و آن چه را که «بدحجابی» می‌خوانند به مرحله اجرا در می‌آورند، ولی به رغم فشارهای گسترده بر دختران و پسران در ايران، تصاوير منتشر شده حاکی از عدم موفقيت اين طرح بوده است.
XS
SM
MD
LG