لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۶

ثبت‌نام انتخابات، روز چهارم: عارف، حداد، اعلمی و زاکانی در وزارت کشور


مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.
مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.
در چهارمین روز از ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری، محمدرضا عارف، اکبر اعلمی، غلامعلی حداد عادل و علیرضا زاکانی با حضور در ستاد انتخابات در محل وزارت کشور، برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ نام‌نویسی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف، معاون اول محمد خاتمی، روز جمعه پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اعلام کرد که با توجه به «شرایط خاص» جامعه تصمیم به ثبت‌نام گرفته است و با اظهار این‌ که در تلاش خواهد بود که «بخش عظیم جامعه را که به دلایلی انگیزه لازم را ندارند» فعال کند، افزود اگر «قشر خاموش بیاید» اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌ که فکر نمی‌کند فردی «ولایت‌مدارتر» از او پیدا شود، گفت که دلیلی برای رد صلاحیتش نمی‌بیند.

روز جمعه غلامعلی حدادعادل از ائتلاف ۲+۱ نیز برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد. نماینده اصول‌گرای مجلس نهم تأکید کرد که گزینه نهایی این ائتلاف پس از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص می‌شود.

اکبر اعلمی، نماینده پیشین اصلاح‌طلب مجلس، نیز در حالی روز جمعه خود را نامزد کرد که در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات مجلس هشتم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.

وی که در مجلس ششم و هفتم نماینده تبریز بود روز جمعه در خصوص دلیل نام‌نویسی‌اش گفت: «با توجه به این‌ که در انتخابات پیش‌ رو کاندیدای اصلاح‌طلب واقعی حضور ندارد و به نظر می‌رسد که بعضی از جریانات طبق معمول می‌خواهند برخی افراد را به عنوان اصلاح‌طلب معرفی کنند، بنده به این نتیجه رسیدم که به عنوان یک شخصیت اصلاح‌طلب وارد میدان رقابت‌ها شوم.»

در چهارمین روز ثبت نام، همچنین علیرضا زاکانی نماینده اصول‌گرای مجلس‌های هفتم، هشتم و کنونی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در وزارت کشور حضور پیدا کرد.

نام‌نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری تا شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، ادامه خواهد داشت و وزارت کشور تأکید کرده است که این مدت زمان به هیچ‌ وجه تمدید نمی‌شود.

تا پایان روز سوم ثبت‌نام، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، شمار نامزدها به ۲۴۳ تن رسیده بود.

علی فلاحیان، مصطفی کواکبیان، حسن سبحانی، حسن روحانی، صادق واعظ‌زاده، محمدباقر خرازی، محمدرضا غرضی، محمد سعیدی‌کیا، کامران باقری لنکرانی و روح‌الله احمدزاده کرمانی از جمله افرادی هستند که تاکنون برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌ جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG