لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

رادان: در مسیر انتخابات تخلف و ناامنی تحمل نمی‌شود


احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران ضمن اشاره به این که «در مسیر انتخابات آینده مجلس هیچ تخلف و نا‌امنی تحمل نخواهد شد» به مردم هشدار داد که نیروی انتظامی امنیت انتخابات را «با تمام قدرت» تأمین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، احمدرضا رادان روز جمعه در کرمان با اظهار این‌ که برای تأمین امنیت انتخابات «تمام امکانات» فراهم شده است، هشدار داد: «در این مسیر هیچ‌ گونه تخلفی و نا‌امنیتی را بر نمی‌تابیم و با آن برخورد خواهیم کرد.»

این مقام ارشد پلیس در ایران اشاره نکرده است که این «امکانات» تامین امنیت در جریان انتخابات مجلس چیست.

پیش از این رئیس قوه قضائیه نیز در خصوص ناآرامی‌های احتمالی در جریان انتخابات مجلس هشدار داده بود.

صادق لاریجانی ۲۱ دی‌ماه ضمن هشدار به کسانی که به گفته او «قصد دارند آرامش انتخابات را به تلاطم بیندازند» گفته بود: «در برخورد با جرایم انتخاباتی و فتنه‌گری‌ها در مسیر انتخابات تردید نخواهیم کرد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که در آخرین انتخابات کشور، انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، نارضایتی‌ها از نتایج آرا و بالا گرفتن بحث تقلب در انتخابات، برای مدت‌ها ناآرامی‌های خیابانی را در ایران به دنبال آورد که با بازداشت و سرکوب شدید معترضان همراه بود.

آیت‌الله خامنه‌ای اخیرا ناآرامی‌های پس از انتخابات سال ۸۸ را ناشی از «جرزنی‌های سیاسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضا معاند» دانست و از آن وقایع به عنوان «بدترین خاطره‌های انتخابات سال ۱۳۸۸» یاد کرد.

احمدرضا رادان نیز در گفته‌های اخیر خود وقایع انتخابات سال ۸۸ را «آزمایش ولایت‌مداری» خواند و گفت عده‌ای از «خواص» که به گفته وی «پشت سر ولایت حرکت نمی‌کردند» در این «آزمایش» رد شدند.

جانشین فرمانده ناجا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ناآرامی‌‌های پس از انتخابات سال ۸۸ را «یک کینه تمام‌عیار طراحی شده از سوی دشمنان داخلی و خارجی نظام» دانست که هدف آن به گفته وی «نابودی انقلاب اسلامی ایران» بود.

وی روز پنج‌شنبه در عین حال در خصوص انتخابات پیش روی مجلس هشدار داد که با تمام قوا با هرگونه ناآرامی در جریان این انتخابات برخورد خواهد شد.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۲ اسفند‌ماه سال جاری، کمتر از دو ماه دیگر، برگزار می‌شود.

مخالفان حکومت ایران و همچنین شماری از اصلاح‌طلبان عملا انتخابات مجلس نهم را تحریم کرده‌اند، با این‌حال آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیش‌بینی کرده است که حضور مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی «پرشور» خواهد بود.
XS
SM
MD
LG