لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۲۲

مراسم بزرگداشت داماد آیت الله خمینی در قم به تشنج کشیده شد


مراسم بزرگداشت محمود بروجردی در قم- عکس: سایت جماران
مراسم بزرگداشت محمود بروجردی در قم- عکس: سایت جماران
مراسم بزرگداشت محمود بروجردی، داماد آیت‌الله خمینی که روز جمعه در مسجد اعظم قم برگزار شد، از سوی گروهی به تشنج کشیده شد و این افراد با سر دادن شعار علیه حسن خمینی، نظم این جلسه را برای مدتی بر هم زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، روز شنبه، در مراسم هفتم محمود بروجردی که با حضور روحانیونی چون جوادی آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و همچنین صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، «گروهی اندک» که هویتشان مشخص نشده است، با سر دادن شعار «نواده روح‌الله، سید حسن نصرالله» نظم جلسه را بر هم زدند.

این وبسایت می‌افزاید که در پاسخ به این شعار، برخی دیگر از حاضران در مجلس با فریاد «نواده خمینی، سید حسن خمینی» به حمایت از حسن خمینی پرداختند.

به نوشته این پایگاه، محافظان حسن خمینی و برخی از شاگران وی همچنین به محافظت از این گروه از مخالفان پرداختند تا توسط مردم مورد تعرض قرار نگیرند.

در واکنش به این حادثه، رضا اکرمی، نماینده مردم تهران و عضو جامعه روحانیت مبارز گفته است: «مدتی است که در جامعه شاهد بداخلاقی، چه در قالب کلمات، چه در قالب اعمال و رفتار و چه در قالب اندیشه و انگیزه هستیم و برخی به سادگی به دیگران برچسب زده و آن‌ها را حذف می‌کنند.»

آقای اکرمی در انتقاد از مسائل رخ داده در این مراسم گفت: «اصولا مجلس فاتحه مجلس عبرت است، اما در حال حاضر کار به جایی رسیده که به مجلس تسویه حساب سیاسی تبدیل شده است.»

این نخستین بار نیست مجلسی که حسن خمینی در آن حضور دارد از سوی عده‌ای به تشنج کشیده می‌شود.

در مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی که ۱۴ خرداد سال جاری در محل آرامگاه او برگزار شد، سخنرانی حسن خمینی به دلیل سر دادن شعارهایی علیه معترضان به نتیجه انتخابات و حمایت از رهبر و رئیس جمهور از سوی برخی از حاضران، ناتمام ماند.

این اقدام مورد انتقاد مراجع تقلیدی نظیر یوسف صانعی، اسدالله بیات زنجانی و عبدالکریم موسوی اردبیلی قرار گرفت.

در ۲۴ خرداد‌ماه نیز، عده‌ای از حامیان آیت‌الله خامنه‌ای، در جریان حمله به دفتر آیت‌الله صانعی و تجمع در این مکان، از حسن خمینی به عنوان «فرزند ناخلف امام» یاد کردند.

یکی از حاضران در این تجمع نیز اعلام کرد: «ما اجازه نخواهیم داد سید حسن خمینی اول مهرماه کلاس درس در قم داشته باشد... فیضیه محل تحصیل بچه‌های سید علی خامنه‌ای است... ما انتظار داریم از اول مهر وجود نانجیب فرزند ناخلف احمد خمینی در قم را نداشته باشیم.»

در ماه‌های پس از انتخابات، برخی از نزدیکان آیت الله خمینی، از جمله حسن خمینی که با شماری از زندانیان سیاسی یا خانواده‌های آنها دیدار داشته‌ داشته‌اند هدف انتقاد جناح حاکم قرار گرفته و به مخالفت با رهبر جمهوری اسلامی و تخطی از دیدگاه های آیت الله خمینی متهم شدند.
XS
SM
MD
LG