لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۱

ماجرای خبرگزاری فارس و کارلوس کی‌روش


کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

خبرگزاری فارس از درگیری کادر فنی تیم ملی با خبرنگار اعزامی این رسانهٔ نزدیک به سپاه پاسداران خبر داده‌است.

خبرگزاری فارس در ماه‌های اخیر، مصاحبه‌هایی با منتقدان سرمربی تیم ملی منتشر کرده و با فاصله کوتاه زمانی، مجدداً مصاحبه همان افراد و با همان محتوا را درج می‌کرد. پس از ناکامی تیم ملی، تیترهای کنایه‌آمیز این رسانه مانند «سرباز فراری»، انتقاد هواداران فوتبال در شبکه‌های مجازی را در پی داشت.

کی‌روش پس از بازی مقابل عراق به خبرنگار فارس گفته خبرگزاری شما به هدفش رسید. سپس طبق ادعای این خبرگزاری، اطرافیان کی‌روش به این خبرنگار حمله کرده تا با او برخورد فیزیکی کنند اما ماموران امنیتی استرالیا ممانعت کرده‌اند.

این خبرگزاری نوشته: «دوست داشتیم اکنون در جشن صعود بودیم و در مدح خوشفکری کی‌روش و خوش‌رقصی بازیکنانش می‌نوشتیم اما افسوس. حالا باید در دفاع از کیان خبرگزاری و رفتار ناشایست با خبرنگار فارس بنویسیم. این نوشتن از این جهت است تا بدانند رسالت یک خبرگزاری هرگز خطا نمی‌رود.»

فارس تاکید کرده: «سیاست خبرگزاری فارس با این جوسازی‌ها تغییر نمی‌کند و کسی نمی‌تواند ایده‌های فارس را تعیین کند. بهتر است دوستان بدانند که شکست شکست است و بهتر است جای توجیه، دنبال این باشند که چرا باید تیم ملی تاوان رفتارهای غیر حرفه‌ای را بدهد.»

این خبرگزاری، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با حمید درخشان، به نقل از او نوشته کی‌روش کمکی به فوتبال ما نکرد و بدون معطلی باید برود. نتیجه‌ای هم اگر به دست آمده از بازیکنان تیم است.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره جوانگرایی کی‌روش در تیم ملی گفت: مگر این بازیکنان را از خانه خاله‌اش آورده که این حرف را می‌زنند؟ همه در این مملکت رشد کرده‌اند و هر کس دیگری هم بود می‌توانست این انتخاب‌ها را انجام دهد. به نظر من باید مربی بعدی تیم ملی ایرانی باشد.

این خبرگزاری اظهارات امیر قلعه‌نویی را هم منتشر کرده و با اشاره به درگیری خبرنگارش در استرالیا، به نقل از سرمربی استقلال نوشته: «فکر می‌کردم بحث دایی‌جان ناپلئونی تمام شده و در عصر ارتباطات این مسائل حل شده. من گفتم تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید شانس داشته باشد، کما اینکه ما مقابل امارات شانس آوردیم.»

سرمربی تیم ملی هم در نشست مطبوعاتی، پاسخ منتقدان خود را داده. او گفته بعد از صعود به جام جهانی یک سال وقت داشتیم اما شش ماه خوابیدیم. حتی فلسطین هم حاضر نشد با ما بازی کند. حالا بدون مدال به خانه برمی‌گردیم اما نه با دست خالی، تصویر شفافی در ذهن داریم و با سرمایه‌گذاری و تلاش مستمر، آینده موفقی خواهیم داشت.

کارلوس کی‌روش گفته وقتی درباره تیم ملی غیرمتحرمانه حرف زدند، سکوت کردم و این سوتفاهم پیش آمد که ضعیف و ترسو هستم. وقتی باشگاهشان باخت بازیکنان ملی‌پوش را مقصر اعلام کردند و باور بازیکنان را خدشه‌دار کردند.

او با نام بردن از سرمربی استقلال گفت: قلعه‌نویی روند تحریم بازیکنان تیم ملی را رهبری کرد. وقتی خودش نمی‌خواست مستقیم صحبت کند به دستیارانش می‌گفت، یا پزشک و فیزیوتراپ و مدیرعامل سابق استقلال! باید بگویم دیگر بس است. شما ببینید آنها با نکونام و تیموریان چه کردند.

کی‌روش درباره حمید درخشان هم گفت: سرمربی پرسپولیس از طریق فارس نیوز، کاملاً با بی‌احترامی به تیم ملی حمله می‌کند. درخشان چه چیزی در خود می‌بینند که در مورد تیم ملی صحبت کند؟ بهترین عملکرد او در تیم ملی نوجوانان، تقلب و استفاده از بازیکنان صغر سنی بود که باعث شد از مربیگری محروم شده و باعث شرم کشور شود. ضمن اینکه سال ۱۹۸۶ همراه ۱۳ بازیکنان دیگر تیم ملی را تحریم کرد. آیا امروز هم می‌خواهید شاهد چنین مسائلی در تیم ملی باشید؟

کی‌روش سپس گفت: پیکان، شهرداری تبریز، داماش و شاهین تیم‌هایی بودند که با درخشان به دسته پایین‌تر سقوط کردند و پرسپولیس هم در ۱۰ بازی با او چهار بار باخته. اینها افتخارات درخشان هستند. او و قلعه‌نویی چگونه به خود اجازه می‌دهند درباره تیم ملی حرف بزنند. آنها استحقاق ندارند که در ایران در جایگاه مربی بنشینند اما شک نداریم یک قبیله پشت‌شان است.

XS
SM
MD
LG