لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۰

سقوط هواپیمای آلمانی با «۱۴۸ سرنشین» در آلپ فرانسه


یک دستگاه ایرباس ای۳۲۰ جرمن‌وینگز
یک دستگاه ایرباس ای۳۲۰ جرمن‌وینگز

یک هواپیمای آلمانی با «۱۴۸ سرنشین» روز سه‌شنبه، چهارم فروردین، در نزدیکی یک پیست اسکی و روستایی به نام بارسلونت در کوهستان آلپ فرانسه سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، گفته‌ است که به احتمال زیاد تمامی ۱۴۲ مسافر و ۶ خدمه این هواپیما در این سانحه جان باخته‌اند.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا، نیز به خبرنگاران گفته‌است که در میان سرنشینان این هواپیما شمار زیادی از شهروندان اسپانیا، آلمان و ترکیه بوده‌اند.

این هواپیما که متعلق به شرکت «جرمن‌وینگز»، از شرکت‌های تابعه خطوط هوایی لوفت‌هانزای آلمان، است از شهر بارسلون اسپانیا راهی شهر دوسلدورف در آلمان بود.

هواپیمای یادشده در نیمه راه خود در منطقه بارسلونت در ۱۴۰ کیلومتری شمال شرق شهر مارسی سقوط کرده‌ است؛ علت وقوع این سانحه هنوز مشخص نیست.

بنا بر گزارش‌ها، این هواپیما ساعت ۱۰ بامداد به وقت محلی از بارسلون پرواز کرده‌ بود و ۴۷ دقیقه پس از پرواز پیام اضطراری ارسال کرده و پس از آن دیگر پیامی از خلبانان آن شنیده نشد.

برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه، از پیدا شدن قطعات هواپیما توسط ژاندارمری فرانسه در کوه‌های آلپ در منطقه بارسلونت خبر داده‌ است.

مقامات پلیس فرانسه می‌گویند که صعب‌العبور بودن منطقه محل حادثه دسترسی نیروهای امدادی به محل سانحه را با دشواری روبه‌رو کرده‌ است.

یک سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به خبرنگاران گفته‌است که قرائنی مبنی بر تروریستی بودن این سانحه دیده نشده‌است.

این هواپیما که از نوع ایرباس ای۳۲۰ است از ۲۴ سال پیش پرواز داشته و از آن در پروازهای ارزان‌قیمت جرمن‌وینگز متعلق به شرکت لوفتانزا استفاده می‌شده‌ است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه، متصدیان برج‌های مراقبت در فرانسه که قصد داشتند از روز سه‌شنبه تا جمعه دست به اعتصاب بزنند با شنیدن خبر وقوع این سانحه از تصمیم خود برای اعتصاب صرف‌نظر کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG