لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۴

دستگیری «اعضای یک تیم تروریستی» در جنوب شرق ایران


نیروی زمینی سپاه پاسداران روز دوشنبه ۱۵ دی از دستگیری گروهی از افراد در منطقه «سرباز» در جنوب شرق ایران خبر داد و از این گروه به عنوان «اعضای یک تیم تروریستی» یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفته است که این تیم در گذشته در چندین اقدام، «تعدادی معلم و نیروهای بسیجی را در منطقه جنوب شرق» ایران کشته است.

در بیانیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه آمده‌است: «با تلاش رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی تحت امر این قرارگاه و انجام کار مستمر و دقیق اطلاعاتی، یک تیم تروریستی شناسایی و در عملیاتی موفق، دستگیر شدند.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه گفت که در این ارتباط ۱۲ نفر دستگیر شده‌اند.

در همین حال به نوشته ایرنا، حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، تعداد افراد دستگیرشده را ۹ نفر اعلام کرده و گفته است که «یکی از عوامل اصلی این ترورها که مولوی نیز بود، متواری شده که پیگیری برای دستگیری وی ادامه دارد.

روز یک‌شنبه وب‌سایت «کمپین فعالین بلوچ» از بازداشت «دست‌کم ۳۰ نفر» در روستای نصیرآباد سرباز در ارتباط با قتل یک معلم و یک عضو بسیج در این منطقه خبر داده‌بود.

بر اساس گزارش نیروی انتظامی و آموزش و پرورش، عصر پنج‌شنبه، ۱۱ دی، یک معلم و یک عضو نیروی بسیج منطقه در «روستای نصیرآباد»، از روستاهای نزدیک به شهر راسک در استان سیستان و بلوچستان، به دست دو موتورسوار به قتل رسیدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از عیسی شهرکی اصیل به عنوان معلم و از ادهم صبوری به عنوان بسیجی کشته شده در این حادثه نام برده‌است.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، نیز به خبرگزاری فارس گفت که این دو موتورسوار ابتدا یک «فرد بسیجی اهل تسنن که از خرید نان به سمت منزلش بازمی‌گشت» را «ترور» کرده و «۲۰۰ متر جلوتر یک معلم شیعه را به رگبار بسته» و از محل متواری شده‌اند.

روستای نصیرآباد در ۳۵ کیلومتری شهر راسک در استان جنوبی سیستان و بلوچستان قرار دارد. شهر راسک مرکز شهرستان سرباز است.

بر اساس گزارش‌ها، عیسی شهرکی سومین معلمی است که پس از جواد نوروزی و رضا سرگزی از ابتدای سال جاری در استان سیستان و بلوچستان ترور شده‌است.

«پیگیری ویژه» حوادث اخیر سیستان و بلوچستان

رئیس کارگروه امنیت ملی مجلس از ارسال نامه‌ای به وزیر کشور در خصوص حوادث اخیر سیستان و بلوچستان و پیگیری ویژه این موضوع خبر داد.

محمدرضا محسنی ثانی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس، «خانه ملت» گفت: «نامه‌ای از سوی کارگروه امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وزیر کشور در مورد ترور بسیجی و معلم شهید حادثه اخیر استان سیستان و بلوچستان نگاشته شده تا این موضوع با حساسیت ویژه پگیری شود.»

این نماینده مجلس از مسئولان استان و بزرگان بلوچستان خواست این اقدامات را محکوم و تقبیح کنند و «به میدان بیایند و مردم را نسبت به اینگونه رخدادها روشن کنند تا امنیت و آسایش منطقه به هم نخورد.»

XS
SM
MD
LG