لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۷

جام جهانی هندبال؛ برتری ایران مقابل عربستان و شیلی


در جام جهانی ۲۰۱۵ هندبال به میزبانی قطر، تیم ملی ایران با قرار گرفتن در رتبه بیست و یکم در جمع ۲۴ تیم شرکت کننده به کار خود خاتمه داد.

ایران در مرحله گروهی با پنج شکست متوالی در برابر بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، کرواسی، اتریش و تونس در قعر جدول گروه ب قرار گرفت اما پس از آن به مصاف شیلی رفت که این تیم را از پیش رو برداشت و در نهایت نیز با غلبه بر عربستان، در رده بیست و یکم جهان ایستاد.

ایران در آخرین دیدارش روبروی عربستان سعودی که دیگر نماینده قاره آسیاست با نتیجه ۲۶ بر ۲۲ به پیروزی رسید. پیروزی بر شیلی نیز با نتیجه نزدیک ۳۲ بر ۳۱ رقم خورد.

محسن باباصفری از بازیکنان ایران بعد از پایان مسابقه گفت از اینکه دروازه‌بان تیم ملی یعنی سعید حیدری راد به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد بسیار خوشحالم. او در این مسابقه خیلی خوب کار کرد و شایسته بود زحماتش دیده شود.

عربستان در مسابقات انتخابی جام‌جهانی که سال ۲۰۱۴ به میزبانی بحرین برگزارشد، پس از قطر، بحرین، ایران، امارات و کره‌جنوبی در مکان ششم قرار گرفت و نتوانست جواز حضور در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند. اما با انصراف بحرین و امارات، فدراسیون جهانی این تیم را به همراه ایسلند در جدول مسابقات قرار داد.

ملی‌پوشان ایران معتقدند اگر برنامه‌ریزی بهتری برای تیم ملی انجام می‌شد می‌توانستند جایگاه بهتری به دست آورند. سجاد استکی بهترین گلزن ایران گفته مقام بیست و یکمی پایان تلخی نبود زیرا در گروه سختی قرار داشتیم و اکنون نیز با دو پیروزی مسابقه‌های جهانی را ترک می‌کنیم.

علیرضا موسوی هم به خبرگزاری ایسنا گفته: «با بدترین امکانات به مسابقه‌های جهانی آمدیم. زیر پای مسئولان له شدیم. کرواسی ۱۶ نفر در کادر خود دارد اما ما با سه نفر آمدیم. سجاد استکی مصدوم شد و یک ماساژور نداشتیم تا او را آماده کند. در این مدت به ما فقط ۳۰۰ دلار پرداخت کردند.»

محمدرضا رجبی کاپیتان تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه چه خواسته‌ای از مسئولین دارد، گفت: ما را رها نکنند، زیرا دوباره به حالت اول خود برمی‌گردیم و شاید در مسابقه‌های بعدی همین نتیجه را نیز نتوانیم بگیریم.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران هم در نشست خبری بعد از بازی با عربستان یادآور شد: یک ماه و نیم کنار هم بودیم و آمادگی خوبی نداشتیم اما با این حال به تیمم به دلیل عملکردی که داشت، تبریک می‌گویم.

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جهانی هندبال برگزار شد و هشت تیم برتر معرفی شدند. فقط یک تیم یعنی قطر چندملیتی از آسیاست و بقیه تیم‌ها از اروپا. در مهم‌ترین بازی‌های این مرحله سوئد با لهستان بازی داشت و فرانسه در برابر آرژانتین قرار گرفت. لهستان توانست سوئد را حذف کند و شگفتی‌ساز شود. فرانسه نیز در دیداری برتر یک آرژانتین را از پیش رو برداشت.

آلمان، لهستان، قطر، اسپانیا، کرواسی، اسلوونی، فرانسه و دانمارک تیم‌های راه یافته به دور بعد هستند.

نیکولا کاراباتیک ستاره تیم ملی فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا به دوحه گفته: «یکی از بازی‌های ایران را تماشا کردم و باید بگویم که بسیار شگفت‌زده شدم. ایران بازیکنان خوبی دارد و گرچه آنها را به اسم نمی‌شناسم اما زیبا بازی می‌کنند.»

نکته جالب اینکه گرچه شیلی بین ۲۴ کشور بیست و سوم شده اما رودریگو سالیناس با ۵۲ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفته‌است.

XS
SM
MD
LG