لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۷

رد ادعای قطع ارتباط مخابراتی در مسابقه خبرساز تبریز


بروز ناآرامی‌ها در ورزشگاه تبریز
بروز ناآرامی‌ها در ورزشگاه تبریز

در حالی که وزیر ورزش ایران ادعای قطع شدن ارتباط مخابراتی در جریان بازی خبرساز تیم‌های تراکتورسازی و نفت را تکذیب کرده، رئیس فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید که قطع وسایل ارتباطی در چنین بازی‌های مهمی «مرسوم» است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت، به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که تلفن‌های همراه در جریان بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران قطع نبوده و «پرینت‌های» آن «مشخص است.»

در همین حال محمد فرقانی، مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی، نیز تأکید کرد که بعد از پایان این مسابقه ۳۶ هزار تماس تلفنی از محل بازی برقرار شده و پرینت این تماس‌ها «موجود است.»

گزارش‌ها حاکی است که در دقیقه ۸۰ بازی تراکتورسازی و نفت تهران که با نتیجه ۳ بر ۳ در جریان بود به سرمربی تراکتورسازی گفته می‌شود که بازی در اصفهان نیز با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ سپاهان و سایپا در جریان است و به همین دلیل این مربی دستور حفظ بازی را صادر می‌کند و در نهایت بازی با این نتیجه تمام می‌شود در حالی که در اصفهان، سپاهان ۲–۰ جلو بود و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

در صورت تساوی نفت و تراکتورسازی و همچنین سپاهان و سایپا، این تراکتورسازی بود که قهرمان لیگ برتر می‌شد.

روز جمعه ۲۵ اردیبهشت پس از آنکه ده‌ها هزار هوادار تیم تراکتورسازی خبردار شدند که اخبار منتشره در خصوص تساوی تیم سپاهان و سایپا و قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتبال ایران صحت ندارد، جو وزرشگاه تبریز متشنج شده و «جمعیت کثیری از تماشاگران به وسط چمن ورزشگاه هجوم بردند» و شماری نیز «مجروح» شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، خبر داده بود که از دقیقه ۸۷ این بازی شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شده بوده‌است.

با این حال رضا تقیون، مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال آذربایجان شرقی، گفت: «بنده در دفتر کارم در ورزشگاه تلویزیون داشتم و به این دلیل که آنتن آن خراب بود، همکارانم از اینترنت، بازی سپاهان و سایپا را تماشا کردند. ضمن اینکه شبکه سهند که شبکه استانی آذربایجان شرقی است به صورت زنده بازی دو تیم را پخش می‌کرد و به هیچ‌وجه ارتباط قطع نبود.»

گفته‌های مقامات دولت ایران درحالی بیان می‌شود که هادی حسینی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس روز دوشنبه گفت که «قطع وسایل ارتباطی امری مرسوم در چنین دیدارهای مهمی است تا تیم‌ها با یکدیگر تبانی نکنند.»

وی درعین حال اضافه کرد: «البته باید زوایای دقیق این اتفاق روشن شود تا بتوان درباره آن بحث کرد.»

براساس گزارش‌ها، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، روز یک‌شنبه دستور بررسی وقایع هفته آخر لیگ برتر فوتبال را داده و این موضوع توسط وزارتخانه‌های ورزش، اطلاعات و کشور در دست بررسی است.

در همین حال وزیر ورزش و جوانان گفت: «مسائل تبریز به آن صورتی که مطرح می‌کنند و با این شدت نبوده‌است.»

محمود گودرزی در عین حال خبر داد که گروه‌های کارشناسی «بی طرف و غیر ذینفع» از داوران بازنشسته در حال بررسی «زوایای مختلف» دیدار تراکتور و نفت هستند و به زودی «نتیجه داوری هم مشخص می‌شود.»

XS
SM
MD
LG