لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

وب‌سایت جرس «داوطلبانه» به فعالیت خود پایان داد


وب‌سایت جرس، یکی از رسانه‌های جنبش سبز ایران، پس از حدود شش سال فعالیت در روز ۲۹ اسفند ۹۳ «داوطلبانه» به فعالیت خود پایان داد.

این وب‌سایت دلیل مشخصی را برای تعطیلی کار خود اعلام نکرده‌است.

در عین حال شورای سیاست‌گذاری این وب‌سایت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر آن بودیم که با آزادی محصوران سرفراز میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و محبوسان دلاور جنبش سبز که از وعده‌های دولت جدید بود به کار خود پایان دهیم، که هر شروعی را پایانی است.»

این بیانیه می‌افزاید: «اما استبداد دینی جان‌سختی کرد و از اجابت مطالبه ملی رفع حصر غیرقانونی همراهان سبز ملت تاکنون امتناع کرده‌است. هرچند اکنون صداهای متفاوتی از مجلس به گوش می‌رسد.»

شورای سیاست‌گذاری وب‌سایت جرس در عین حال تأکید کرده‌است که «حتی با رفع حصر غیرقانونی موسوی، کروبی و رهنورد و آزادی زندانیان سبز، مبارزه ملت برای حاکمیت ملی، زدودن استبداد دینی و استقرار حکومت قانون پایان نیافته و جنبش همچنان ادامه دارد.»

وب‌سایت جرس (جنبش راه سبز) که عمدتاً اخبار، گزارش‌ها و یادداشت‌های تحلیلی در مورد جنبش سبز را منتشر می‌کرد، فعالیت خود را در ۲۹ تیر ماه سال ۸۸ و پس از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این سال آغاز کرد.

عبدالعلی بازرگان، فاطمه حقیقت‌جو، احمد صدری، محمود صدری، محسن کدیور، و عطاءالله مهاجرانی، اعضای شورای سیاست‌گذاری این وب‌سایت، عمدتاً طیف اسلام‌گرای طرفدار جنبش هستند.

پایان کار وب‌سایت جرس درحالی است که در سال‌های گذشته نیز برخی از رسانه‌های جنبش سبز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند.

از جمله درسال ۹۰ شبکه ماهواره‌ای رسا، که از آن به عنوان شبکهٔ تلویزیونی جنبش سبز در خارج از کشور نام برده می‌شد، به دلیل مسائل مالی تعطیل شد.

در حال حاضر وب‌سایت‌های کلمه، ندای سبز آزادی و سحام‌نیوز از رسانه‌های جنبش سبز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در همین حال وب‌سایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی اعلام کرده‌است که به علت «پاره‌ای تغییرات فنی و بهینه‌سازی» در دو روز آینده در دسترس نخواهد بود.

XS
SM
MD
LG