لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۸

بسکتبال جوانان جهان: پیروزی آمریکا مقابل ایران


دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال جوانان جهان به میزبانی یونان آغاز شد و از گروه نخست، آمریکا در برابر ایران به برتری رسید.

این بازی با برتری ایران آغاز شد و در پایان کوارتر اول نیز نتیجه ۱۵ بر ۱۵ به ثبت رسید. اما در ادامه، بازیکنان آمریکا با تسلط بر توپ و سبد، پیروزی ۸۳ بر ۵۳ را رقم زدند.

مصدومیت مهیار مهر از بازیکنان تأثیرگذار ایران، در افزایش فاصله امتیازات دو تیم مؤثر بود. آمریکا با پنج دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌هاست و هیچ تیم دیگری نتوانسته بیش از یک دوره به قهرمانی برسد.

در این دیدار نوید رضایی‌فر با کسب ۲۰ امتیاز، ۸ ریباند و ۵ پاس منجر به گل در کنار محمد یوسف‌وند کاپیتان ایران با ۱۶ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۵ پاس گل بهترین بازیکنان ایران بودند.

جکسون بازیکن تیم ملی آمریکا نیز با کسب ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند بهترین بازیکن تیمش معرفی شد. از همین گروه، کرواسی ۱۱۱ بر ۶۸ از سد مصر گذشت.

یوسف‌وند قبل از اعزام گفته بود: «حضور بین هشت تیم و سپس اگر قرعه خوبی داشته باشیم رسیدن به مرحله نیمه نهایی هدف اصلی ماست. با توجه به تجربه‌ای که از دوره قبلی دارم، فاصله‌ای با کشورهای اروپایی نداریم. در دوره گذشته از حریفان اروپایی ترس داشتیم اما تیم کنونی ما سطح بالاتری از تیم قبلی دارد.»

در سایر دیدارهایی که در روز نخست به انجام رسید، ایتالیا ۸۹–۶۲ تونس را مغلوب کرد. کانادا ۷۴–۷۱ استرالیا را شکست داد. اسپانیا ۸۴–۷۳ مقابل چین به برتری رسید و صربستان هم در دیداری نزدیک با حساب ۸۲–۷۷ بر جمهوری دومینیکن غلبه کرد.

تیم ملی ایران در دومین روز مسابقات مقابل مصر به میدان می‌رود و برای صعود به دور بعد، باید مقابل نماینده آفریقا پیروز شود.

نخستین حضور جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۰۳ بود که آن دوره هم مانند امسال در یونان برگزار شد و ایران در رده شانزدهم قرار گرفت. ایران در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به ترتیب در مکان‌های پانزدهم و یازدهم ایستاد.

برای مسابقات جهانی ۲۰۱۵ نام آرش بنی مهدی، مبین شیخی، محمد یوسف‌وند، علی الله وردی، مهیار مهر، نوید رضایی‌فر، مهدی جعفری، علی نصیری، محمدرضا رضایی، امیرحسین آذری، درو درغوکاسیان، سالار منجی و عبدالصمد سرودی در فهرست آخر تیم ملی ایران قرار گرفت.

این تیم از اردوی تدارکاتی به میزبانی ترکیه عازم یونان شد. یوسف‌وند به عنوان کاپیتان و علی الله‌وردی به عنوان کاپیتان دوم انتخاب شده. در اردوی ترکیه امیرحسین آذری با ۱۷ سال، کم سن و سال‌ترین عضو تیم معرفی شد.

XS
SM
MD
LG