لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۸

بحرین از کشف یک «هسته تروریستی مرتبط با ایران» خبر داد


وزیر کشور بحرین می‌گوید یک «هسته تروریستی» متشکل از هشت نفر را که با «ایران، عراق، و لبنان» مرتبط بودند کشف و متلاشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ رشید بن عبدالله الخلیفه روز شنبه ۲۸ بهمن گفت که «سرویس‌های امنیتی به کمک یک کشور برادر، اعضای یک هسته تروریستی متشکل از هشت عنصر بحرینی را بازداشت کرده‌اند.»

به نقل از خبرگزاری دولتی بحرین، وزیر کشور این کشور افزود که «این هشت نفر بین ایران، عراق، و لبنان سفر کرده و در این کشورها به آنها آموزش نظامی شامل استفاده از سلاح و مواد منفجره و هم‌چنین کمک مالی داده شده است.»

وی افزود که «جزئیات این پرونده پس از تکمیل تحقیقات به‌زودی اعلام خواهد شد.»

شیخ رشید هم‌چنین «تشدید خشونت‌ها» که طی روز پنج‌شنبه و به مناسبت دومین سالگرد اعتراضات سال ۲۰۱۱ در بحرین رخ داد را تقبیح کرد و گفت که در سه روز اخیر در این خشونت‌ها «سلاح گرم» استفاده شده است.

وزیر کشور بحرین در ادامه گفت «اقدامات تروریستی» که در سه روز اخیر اتفاق افتاده دو کشته به جای گذاشته و باعث زخمی شدن ۷۵ مأمور پلیس شده است.

اعتراضات اکثریت شیعه در بحرین علیه حکومت سنی‌مذهب این کشور از دو سال پیش ادامه داشته و به گفته گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر در جریان این اعتراضات تاکنون دست‌کم ۸۰ نفر کشته شده‌اند.

ناآرامی‌های تازه در حالی اتفاق می‌افتد که هم‌اینک دور جدیدی از گفت‌وگوها میان گرو‌ه‌های اپوزیسیون و دولت بحرین در جریان است.

دادگاه‌های بحرین پیش از این نیز افراد مظنون را به اتهام طرح‌ریزی برای کودتا و داشتن ارتباط با ایران و حزب‌الله لبنان محاکمه کرده‌اند اما تاکنون شواهد مربوط به این اتهامات را منتشر نکرده‌اند.

حکومت پادشاهی بحرین که از حمایت غرب برخوردار است بارها ایران و هم‌پیمانان منطقه‌ای جمهوری اسلامی را متهم کرده‌است که به قیام شیعه‌ها در بحرین کمک می‌کنند؛ ایران این اتهامات را رد می‌کند.

حکومت بحرین برای سرکوب اعتراضات شیعیان این کشور از کمک نیروهای نظامی عربستان و امارات نیز استفاده کرده‌است؛ اقدامی که اعتراض ایران را در پی داشته‌است.
XS
SM
MD
LG