لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

تاجزاده: اینها همان طالبان هستند ولی شجاعت و جسارت آنها را ندارند


مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی.
مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی.
مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی که از سال ۸۸ در زندان اوین به‌سر می‌برد در دیدار با همسر خود در زندان با اشاره به مقام‌های کنونی جمهوری اسلامی گفت که «این‌ها همان طالبان هستند ولی شجاعت و جسارت آن‌ها را ندارند.»

سایت «کلمه» در مطلبی که روز یکشنبه منتشر کرده، از قول آقای تاجزاده می نویسد: «این‌ها طالبان ترسو هستند که می‌خواهند یواشکی کارهایشان را بکنند غافل از این که در عصر ارتباطات کار یواشکی معنا ندارد و امکان ندارد.»

فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاجزاده، عضو دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، این مطلب را در یادداشتی که در مورد روز ملاقات خود با همسرش نوشته در وب‌سایت «کلمه» بازتاب داده‌است.

به نوشته همسر آقای تاجزاده، وی این مطالب را در واکنش به خبر لایحه مربوط به لزوم اجازه سرپرست مذکر برای صدور گذرنامه برای زنان مجرد زیر ۴۰ سال بیان کرده‌است.

بیش از یک ماه پیش در روز ۲۳ آبان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران به ماده‌ای از لایحه گذرنامه رای داد که بر اساس آن، صدور گذرنامه برای زنان ایرانی مجرد زیر ۴۰ سال مشروط به موافقت رسمی «ولی قهری» آنان و در غیر این صورت «حکم حاکم شرع» می‌شود.

مصطفی تاجزاده در واکنش به این خبر با «طالبان» خواندن مقامات جمهوری اسلامی گفته‌است «لابد از این پس دختران دو جشن تکلیف دارند، ۹ سالگی شرعی، چهل سالگی عقلی.»

همسر آقای تاجزاده در یادداشت خود می‌نویسد که در این ملاقات موضوع «زشت‌کاری‌های بعضی بازجوهای سپاه» را با وی در میان گذاشته و مصطفی تاجزاده نیز در واکنش با اشاره به این بازجوها گفته‌است که «اگر اسم و عکسشان دست به دست بگردد بقیه حساب کار خودشان را می‌کنند.»

فخرالسادات محتشمی‌پور در یادداشت خود ازجمله به مورد بدرفتاری‌های بازجوی زندان با علیرضا رجایی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، اشاره می‌کند.

این هفته ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه گفته که «مفاسد بازجویان شما روی شکنجه‌گران ساواک را سفید کرده است» و خبر داده که بازجوی علیرضا رجایی از همسر وی خواسته تا از شوهرش طلاق بگیرد.

مصطفی تاجزاده در دیدار با همسرش در واکنش به این خبرها گفته‌است: «دستگاه قضائی بحرین هم از ما جلو افتاد. در روزنامه‌ها خواندم که هشت پلیس به جرم شکنجه زندانیان سیاسی بحرین بازداشت شده‌اند. این در حالی است که این جا ما باید جواب بدهیم که چرا از شکنجه در زندان نوشته‌ایم و شکایت کرده‌ایم. یعنی به جای رسیدگی به شکایت زندانیان سیاسی آن‌ها را باز محکوم می‌کنند. واقعا شرم‌آور است که امیر بحرین هم از اقتدارگراها دموکراتیک‌تر عمل می‌کند.»

دادگاه انقلاب تهران مصطفی تاجزاده را در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجموعا به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم کرده‌است.

وی تاکنون نامه‌های مختلفی که از زندان خطاب به مقامات جمهوری اسلامی نوشته و سیاست‌های داخلی و خارجی آنها را به باد انتقاد گرفته است.
XS
SM
MD
LG