لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۱

وال استریت جورنال: کمپانی اپل به دنبال حضور رسمی در بازار ایران


یک فروشگاه اپل (اپل استور) در آلمان
یک فروشگاه اپل (اپل استور) در آلمان

روزنامه آمريکايی وال استريت جورنال گزارش داد که شرکت اپل در حال انجام گفت‌وگوهای مقدماتی با تهران است تا «در صورت رفع تحريم‌های بين‌المللی» امکان فروش رسمی محصولات خود در ايران را پيدا کند.

به گزارش روز پنج‌شنبه، هشتم آبان، خبرگزاری فرانسه، کمپانی اپل در حال حاضر فروشگاه رسمی يا شريک در ايران ندارد، اما محصولات خود را توسط فروشندگان غيررسمی در بازار ايران به فروش می‌رساند.

با وجود اين، اپل تاييد کرده است که به دنبال افتتاح فروشگاه رسمی، مشهور به اپل‌استور، در ايران نيست و تنها می‌خواهد که محصولاتش توسط شرکای احتمالی در بازار ايران به فروش برسد.

اين گزارش در حالی منتشر شده که پیشتر شرکتی به نام «وقايع‌گستر فارس»، روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهر، طی مراسمی اعلام کرد که نخستين فروشگاه رسمی محصولات اپل در ايران را در تهران افتتاح کرده است.

در اين مراسم این شرکت به عنوان اولين «واردکننده و نماينده رسمی محصولات اپل در ايران» معرفی شد.

اين در حالی است که پیشتر خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، در گزارشی نوشته بود که هرچند اسناد شرکت وقايع‌گستر فارس درباره نمايندگی رسمی اپل به تاييد «مراجع قانونی» ايران رسيده، «مسئولان شرکت اپل داشتن نمايندگی در ايران را تکذيب کرده‌اند».

شرکت‌های آمريکايی از سال ۱۳۵۸ که دانشجويان موسوم به «پيرو خط امام» با حمله به سفارت ايالات متحده در تهران، پرسنل و ديپلمات‌های اين کشور را برای ۴۴۴ روز گروگان گرفتند، توسط دولت آمريکا از حضور گسترده در بازارهای ايران منع شدند.

تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران در سال‌های اخير و به دنبال اصرار جمهوری اسلامی بر ادامه برنامه اتمی جنجالی خود گسترده‌تر نيز شد و بسياری از شرکت‌های بزرگ بين‌المللی را از حضور در بازارهای ايران منع کرد.

XS
SM
MD
LG