لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۹

صندوق بین‌المللی پول: یونان به ۵۰ میلیارد یوروی دیگر نیاز دارد


صندوق بين‌المللی پول می‌گويد حتی در شرايط کنونی، يونان به ۵۰ ميليارد يوروی ديگر برای ثبات دادن به وضعيت اقتصادی‌اش نياز دارد.

به گزارش پنجشنبه ۱۱ تير خبرگزاری فرانسه، گزارش تازه صندوق بين‌المللی پول حاکی از آن است که ۳۶ ميليارد يورو از اين مبلغ قرار است توسط وام‌دهندگان اروپايی پرداخت شود.

در اين گزارش همچنين پيش‌بينی رشد اقتصادی يونان در سال جاری ميلادی به صفر درصد کاهش پيدا کرده است. اين پيش‌بينی در ماه آوريل (حدود سه ماه پيش) دو و نيم درصد بود.

پيش‌بينی‌های خوش‌بينانه قبلی، متعلق به زمانی بود که گفتگوهای يونان با اعتباردهندگان بين‌المللی درباره نحوه بازپرداخت بدهی‌های اين کشور شکست نخورده بود.

هجوم مردم به بانک‌های یونان

​با شکست اين گفتگوها، الکسيس سيپراس، نخست وزير يونان، دستور برگزاری يک همه‌پرسی در اين کشور را صادر کرده تا يونانی‌ها به اين پرسش پاسخ دهند که آيا با شرايط اعتباردهندگان بين‌المللی برای ارائه کمک‌های جديد به اين کشور موافق‌اند يا نه.

نخست وزير يونان در عين حال از مردم خواسته تا به اين پرسش پاسخ «نه» بدهند و کشورهای اروپايی تهديد کرده‌اند که چنين پاسخی به معنی خروج يونان از واحد پولی يورو خواهد بود.

بانک‌های يونان از دوشنبه، هشتم تير، تعطيل شده‌اند. در هفته‌های اخير هزاران نفر از مردم اين کشور، سپرده‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG