لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۴

مرگ دستکم ۱۱ «دانشجوی دانشگاه شوشتر» در تصادف رانندگی


مینی‌بوس حامل دانشجویان دانشگاه شوشتر پس از تصادف
مینی‌بوس حامل دانشجویان دانشگاه شوشتر پس از تصادف
بر اثر تصادف يک دستگاه مينی‌بوس حامل دانشجويان دانشگاه شوشتر با يک کاميون در جاده دزفول، حداقل ۱۱ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شده‌اند. شش دانش‌آموز دختر هم که به «اردوی راهيان نور» می‌رفتند، به علت لغزندگی جاده بروجرد – خرم‌آباد و برخورد اتوبوس حامل آنها با تريلی زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، حوالی ساعت ۷:۵۰ دقيقه صبح دوشنبه ۲۵ آذر، يک دستگاه مينی‌بوس که از دزفول به شوشتر در حال حرکت بود با يک دستگاه تريلی که در مسير مقابل در حال تردد بود، در يک کيلومتری صالح شهر دزفول برخورد کرد.
همايون اسفندی، ریيس اداره تصادفات پليس راه کشور، علت اين حادثه را «انحراف به چپ» راننده مينی‌بوس عنوان کرد و گفته است: «‌متاسفانه در اين حادثه ۱۱ تن کشته و ۱۳ تن زخمی شدند که اکثر حادثه‌ديدگان دانشجوی دانشگاه شوشتر بوده‌اند.»
رييس اداره تصادفات پليس راه ايران افزوده که در اين حادثه راننده مينی‌بوس کشته شده اما راننده تريلی زخمی شده است.
معاون عمليات اورژانس کشور هم گفته که در اين حادثه، علاوه بر کشته شدن ۱۰ نفر، ۱۲ نفر ديگر نيز به شدت مجروح شده‌اند که حال پنج نفر آنها وخيم است.
محمد سرور به خبرگزاری فارس گفته که از ۱۰ کشته اين تصادف، پنج نفر زن و پنج نفر مرد هستند.
خبرگزاری کارگران ايران، ايلنا، نيز گزارش داده که بر اثر وقوع سانحه رانندگی ميان يک دستگاه اتوبوس حامل «کاروان راهيان نور» استان اردبيل با يک دستگاه تريلر در گردنه زاغه محور بروجرد - خرم آباد، يک نفر کشته و شش دانش‌آموز دختر نيز مجروح شدند.
سرهنگ محمودرضا حسينی، سرپرست فرماندهی پليس راه استان لرستان گفته که اين حادثه، صبح يکشنبه ۲۴ آذر، به دليل بی‌احتياطی راننده اتوبوس و لغزندگی جاده روی داد و در آن، راننده اتوبوس جان خود را از دست داد و شش نفر از دانش آموزان دختر نيز مجروح شدند.
او در عين حال از مداوای سرپايی، بهبود وضعيت و بازگرداندن دانش‌آموزان دختر به اردبيل از طريق فرودگاه خبر داد.
سانحه جديد برای اتوبوس‌های «راهيان نور» در حالی است که مرگ ده‌ها دانش‌آموز که از طرف مدارس و سازمان‌های بسيج به اين اردوها برده می‌شوند در چند تصادف جداگانه در سال گذشته، جنجال‌های زيادی در فضای رسانه‌ای ايران برپا کرد.
بازديد از اين مناطق در سال‌های اخير به ماده‌ای درسی برای دانش‌آموزان دبيرستان‌های ايران تبديل شده و آنها برای قبولی در درس «آمادگی دفاعی» همراه با «کاروان‌های راهيان نور» که «سازمان بسيج مستضعفين» تدارک می‌بيند، به اين مناطق سفر می‌کنند.
ايران يکی از سه کشور نخست جهان در زمينه مرگ و مير بر اثر تصادفات جاده‌ای است. سالانه ده‌ها هزار ايرانی بر اثر تصادف کشته و تعداد بيشتری زخمی می‌شوند.
XS
SM
MD
LG