لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

بازداشت یک نفر در ارتباط با انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی


آقای طالبی خبرنگار سابق خبرگزاری فارس و از مسئولان پیشین وب‌سایت رجانیوز است.
آقای طالبی خبرنگار سابق خبرگزاری فارس و از مسئولان پیشین وب‌سایت رجانیوز است.

منابع خبری در ایران از بازداشت یک نفر در ارتباط با انتشار عکس‌هایی اینترنتی منتسب به مینو خالقی خبر می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داد که حامد طالبی، خبرنگار سابق خبرگزاری فارس، شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، بازداشت شده است.

آقای طالبی خبرنگار سابق خبرگزاری فارس و از مسئولان پیشین وب‌سایت رجانیوز است و در اوایل دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، از خبرنگاران حوزه دولت نیز بود.

از حامد طالبی به عنوان مدیر کانال قیچی در تلگرام نام می‌برند که عکس‌هایی بی‌حجاب از زنی را منتشر کرده و او را مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شد، معرفی کرده است.

اما خبرگزاری تسنیم در گزارش خود از بازداشت این فرد نوشت که «به نظر می‌رسد» عکس‌های منتسب به خانم خالقی پیش از انتشار در کانال تلگرام قیچی در شبکه‌های اجتماعی دیگر منتشر شده و درباره مدیریت آقای طالبی بر کانال قیچی در حال حاضر «ابهام» وجود دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، پیش از این در نامه‌ای به معاون امنیتی و انتظامی خود از او خواسته بود تا عوامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی در اینترنت شناسایی و دستگیر شوند.

خانم خالقی پیشتر انتساب این عکس‌ها به خود را تکذیب کرده و خواسته بود که با منتشرکنندگان آنها برخورد شود.

این در حالی است که خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه گزارش داده‌اند هیئت عالی حل اختلاف بین قوا، نظر خود را درباره موضوع خانم خالقی به نفع شورای نگهبان اعلام کرده و او نمی‌تواند به مجلس دهم راه یابد.

مینو خالقی از نامزدهای فهرست حامیان دولت در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بود که موفق شد به عنوان برگزیده سوم اصفهان انتخاب شود، اما شورای نگهبان پس از برگزاری انتخابات، او را رد صلاحیت و آرای او را باطل اعلام کرد.

در همین زمینه ۳۰ تشکل دانشجویی کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور که روز سه‌شنبه منتشر شد از او خواستند تا با ارسال اعتبارنامه مینو خالقی به مجلس شورای اسلامی، اجازه ندهد «فتح باب خطرناکی در نادیده انگاشتن آرای مردم رخ دهد».

در این نامه که در وب‌سایت کلمه منتشر شده، اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت و ابطال آرای خانم خالقی بعد از برگزاری انتخابات، «غیرقانونی» توصیف شده است.

XS
SM
MD
LG