لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۹

نماینده ارشد مجلس ایران دریافت «پیام» از اسرائیل را تایید کرد


علاءالدین بروجردی
علاءالدین بروجردی

در حالی که وزارت امور خارجه ايران دريافت پيام از اسرائيل را تکذيب کرده است، ریيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی تاييد کرده که چنين پيامی به جمهوری اسلامی رسيده است.

علاءالدين بروجردی، ریيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، يکشنبه شب، ۱۲ بهمن، به تلويزيون عزب زبان «العالم» وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته که پيام اسرائيل به ايران از طريق «يک کانال رسمی» ارسال شده است.

آقای بروجردی درباره محتوای اين پيام گفته است که مقام‌های اسرائيل پس از حمله هلی‌کوپترهای اين کشور به خودروهای حامل فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان و سپاه قدس ايران در سوريه، «اظهار علاقه کردند تصميم ندارند اين ماجرا را ادامه دار کنند و يا تب آن را بالا ببرند، بنابراين انتظار دارند که طرف مقابل به همين صورت عمل کند».

ریيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با تاکيد بر اينکه پيام اسرائيل، از «يک کانال رسمی به يک مقام مسئول در وزارت خارجه» ايران ارسال شده، گفته است که منظورش از اين کانال «روسيه نيست».

پيش از اين، تعدادی از رسانه‌های اسرائيل خبر داده بودند که اين کشور از طريق روسيه به ايران «پيام» داده که در فکر انتقام‌گيری به خاطر کشته شدن يک فرمانده سپاه پاسداران و فعالان ارشد حزب‌الله نباشد و ايران را در اين خصوص به «آرامش» دعوت کرده است.

تاييد ارسال اين پيام از سوی ریيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حالی است که مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، چنين مسئله‌ای را تکذيب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، خانم افخم روز دوشنبه ۱۳ بهمن گفت که «جمهوری اسلامی ايران هيچ گونه پيام رسمی يا غير رسمی از رژيم نامشروع صهيونيستی دريافت نکرده است».

حدود ۱۰ روز پس از حمله مرگبار اسرائيل به خودروهای فرماندهان سپاه و حزب‌الله، در حمله حزب‌الله به دو خودروی نظاميان اسرائيلی يک سرباز ۱۹ ساله و يک افسر ۲۵ ساله کشته و هفت سرباز ديگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG