لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

سازمان محیط زیست ایران «پیگیر واردات چوب» است


آتش سوزی در جنگل‌های کوهدشت ایران
آتش سوزی در جنگل‌های کوهدشت ایران

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران گفته که این سازمان «بسیار جدی» پیگیر واردات چوب با هدف «جایگزینی آن با برداشت‌ها از جنگل‌های طبیعی» کشور است.

خانم ابتکار در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که شنبه چهارم مهر منتشر شده، گفته که «اخیرا آخرین جلسه» با موضوع واردات چوب برگزار شده و از ادامه این جلسات خبر داده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران ابراز امیدواری کرده تا «به زودی تمام زمینه‌های لازم برای واردات چوب و جایگزینی آن با برداشت‌هایی که از جنگل‌های طبیعی می‌شود»، به وجود بیاید.

اکثر نقاط ایران خشک و کم باران محسوب می‌شود و مساحت اندکی از خاک کشور را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند. این در حالی است که آتش سوزی‌های پیاپی و قطع بی‌رویه درختان، حیات اندک جنگل‌های کشور را نیز تهدید می‌کند.

روزنامه شهروند پیش از این بر اساس برآورد کریم ساعی، پایه‌گذار جنگلداری علمی در ایران، گزارش داده بود که مساحت جنگل‌های شمال ایران «در ۶۶ سال گذشته تقریبا نصف» شده است.

معصومه ابتکار نیز در مرداد ۹۳ از تشکیل «کارگروهی تخصصی» در سازمان محیط زیست خبر داده بود که «بخش مهمی از فعالیت‌های این گروه به حفاظت از جنگل‌های شمال و بلوط زاگرس» اختصاص خواهد داشت.

همزمان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفته که به دنبال «دریاخواری» در اطراف جزیره قشم، بخشی از جنگل حرا «برای همیشه از بین رفته است».

پیروز حناچی به خبرگزاری مهر گفته که «منطقه آزاد قشم» باید این مسئله را در دادگاه پیگیری کند.

XS
SM
MD
LG