لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

هواپیمای ماهان با بیش از ۴۰۰ مسافر و بدون یک موتور، سالم فرود آمد


موتور خراب شده هواپیمای ماهان
موتور خراب شده هواپیمای ماهان

خلبان هواپیمای مسافربری شرکت ماهان که با بیش از ۴۰۰ مسافر از تهران عازم بندرعباس بود، موفق شد که هواپیما را به رغم جدا شدن برخی از قطعات موتورش، سالم بر زمین بنشاند.

فرامرز سروی، معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی آسمان به واحد مرکزی خبر گفته است که هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی ماهان «دو دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد، به علت وقوع نقص فنی در موتور شماره سه مجبور به بازگشت و فرود در این فرودگاه شد».

آقای سروی افزوده است: «خلبان پس از آنکه دو قطعه از موتور هواپیما جدا شد و با بدنه آن برخورد کرد»، تصمیم گرفت در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری داشته باشد.

سایت خبری تابناک و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند قطعات یکی از موتورهای این هواپیما در اطراف اسلامشهر سقوط کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که مهارت خلبان در فرود اضطراری هواپیما باعث شده تا مسافران پرواز با صدمه جانی مواجه نشوند.

قطعات بزرگ موتور هواپیما که در اطراف اسلامشهر سقوط کرده‌اند.
قطعات بزرگ موتور هواپیما که در اطراف اسلامشهر سقوط کرده‌اند.

خطوط هوایی ایران در سال‌های گذشته تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی، با مشکلات فراوانی از جمله برای نوسازی ناوگان هوایی خود مواجه بودند.

در حوادث هوایی این سال‌ها، صد‌ها ایرانی کشته شدند.

بر اساس توافق اتمی وین، محدودیت‌ها علیه خطوط هوایی مسافربری ایران برداشته می‌شوند.

این در حالی است که معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی آسمان گفته که بوئینگ ۷۴۷ از «هواپیماهای خوب و مدرن است که در اختیار ناوگان هوایی کشور قرار دارد».

قطعات هواپیما در اسلامشهر
قطعات هواپیما در اسلامشهر

XS
SM
MD
LG