لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۲

اوباما: از پا نمی‌نشینیم تا جیسون رضائیان آزاد شود


باراک اوباما، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا گفت مادام که جيسون رضائيان، خبرنگار زندانی روزنامه واشنگتن‌پست در ايران آزاد نشود، از پا نخواهد نشست.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، آقای اوباما، شنبه پنجم ارديبهشت در ضيافت شام سالانه با اتحاديه خبرنگاران کاخ سفيد، متعهد شده که تمام توان خود را به کار ببندد تا جيسون رضائيان آزاد شود.

رئيس جمهور آمريکا گفته است: «۹ ماه است که جيسون تنها به خاطر نوشتن درباره اميدها و هراس‌های مردم ايران زندانی است.»

باراک اوباما با اشاره به گفت‌وگوی خود با علی، برادر جيسون رضائيان که در ضيافت شام حاضر بود، تاکيد کرد: «من شخصا به او گفتم که ما از پا نمی‌نشينيم تا زمانی که او [جيسون] را سالم و امن به نزد خانواده‌اش بازگردانيم.»

ليلا احسان، وکيل مدافع جيسون رضائيان، گفته که قرار است موکل‌اش به اتهام «جاسوسی»، «همکاری با دولت‌های متخاصم»، «جمع‌آوری اطلاعات محرمانه» و «تبليغ عليه جمهوری اسلامی» محاکمه شود.

جيسون رضائيان، خبرنگار آمريکايی – ايرانی روزنامه واشنگتن‌پست و يگانه صالحی، همسر او و خبرنگار روزنامه اماراتی‌نشنال، روز ۳۱ تير سال ۱۳۹۳ بازداشت شدند.

خانم صالحی پس از مدتی با وثيقه آزاد شد اما آقای رضائيان تمام اين مدت را در زندان گذرانده است.

ايالات متحده آمريکا و روزنامه واشنگتن‌پست، اتهامات آقای رضائيان را «پوچ و بی‌اساس» توصيف کرده‌اند.

رئيس جمهور آمريکا در نطق سالانه خود به مناسبت فرا رسيدن نوروز نيز خواستار آزادی اين خبرنگار و ديگر آمريکاييان زندانی در ايران شده بود.

XS
SM
MD
LG