لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۰

قیمت دلار و سکه در ایران پس از امضای توافق ژنو کاهش یافت


خبرگزاری‌ها و سايت‌هايی که قيمت لحظه به لحظه ارز و سکه در ايران را منتشر می‌کنند، روز یکشنبه از کاهش قيمت سکه طلا و دلار در کشور در نتیجه توافق نمايندگان جمهوری اسلامی با ۱+۵ خبر دادند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:48 0:00
لینک مستقیم
به گزارش خبرگزاری مهر، فعالان بازار ارز و سکه ميدان فردوسی تا چهارراه استانبول از کاهش قيمت‌ها در روز يکشنبه سوم آذر خبر می‌دهند و می گويند که نرخ‌ها کاهش يافته اما نرخ‌های جديد هنوز به صورت رسمی روی تمام تابلوها قرار نگرفته است.
بر اساس اين گزارش، صرافی‌ها و فعالان بازار می‌گويند که روند کاهش قيمت‌ها ادامه خواهد يافت و به خريداران توصيه می‌کنند که فعلا دست نگه دارند.
بر اساس گزارش‌ها، قيمت دلار با حدود ۵۰ تومان کاهش نسبت به روز قبل به حدود ۲۹۴۰ تومان و قيمت يورو نیز به زير چهار هزار تومان رسيد و حدود ۳۹۸۵ تومان تثبيت شد. ضمن اينکه قيمت سکه تمام طرح جديد و قديم ۸۵۴ هزار تومان شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ هزار تومان کاهش داشته است.
در همين حال خبرگزاری رويترز به نقل از برخی صرافان در تهران از افزايش سه درصدی ارزش ريال ايران خبر داده و قيمت هر دلار آمريکا را حدود۲۹۰۰ تومان اعلام کرده است.
بر اساس توافق هسته‌ای ايران و ۱+۵ که در ساعات ابتدايی روز يکشنبه سوم آذر در ژنو سوييس به دست آمد، ايران در ازای تعليق موقت غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانيوم و تعطيلی بخش ديگری از فعاليت‌های هسته‌ای خود، می‌تواند چند ميليارد دلار از دارايی‌های بلوکه شده خود در کشورهای ديگر را بازپس بگيرد و تحريم فروش طلا و فلزات گران‌بها به ايران نيز تعليق شد.
با وجود پيش‌بينی‌ها مبنی بر کاهش قيمت ارز در ايران، آن گونه که خبرگزاری مهر گزارش داده، فعالان بازار «نگران اقدامات دستوری بانک مرکزی هستند به طوری که اين بانک با مداخله مستقيم از کاهش قيمت‌ها جلوگيری کند.»
به دنبال اعمال تحريم‌های بين‌المللی عليه بانک‌های ايران و محدود کردن دسترسی آن به درآمد حاصل از صادرات نفت، قيمت ريال ايران به پايين‌ترين حد در تاريخ خود رسيد و قيمت ارزهای خارجی در بازار ايران افزايش فوق‌العاده‌ای پيدا کرد.
XS
SM
MD
LG